Úpravy v hodnotě až 400 milionů korun plánuje v letošním roce realizovat Ředitelství silnic a dálnic na dálnici D1 na pomezí Olomouckého a Moravskoslezského kraje. Investice se týká vybudování nízkoúdržbového středního dělícího pásu v úseku dlouhém pětadvacet kilometrů poblíž Lipníku nad Bečvou dále směrem na Ostravu. ŘSD bude pro zakázku nyní hledat zhotovitele.
Pátek, 14. února 2025, 06:54
Nový tříkilometrový úsek dálnice D35, který zkompletuje západní obchvat Olomouce, by se měl částečně zprovoznit ještě několik měsíců před finálním listopadovým termínem. Informaci uvedl na sociálních sítích šéf ŘSD Radek Mátl, po polovině dálnice by...
„Dálnici D1 od Lipníku nad Bečvou až po Mankovice osadíme nízkoúdržbovým středovým dělícím pásem. Modernizaci zahrnující i nové odvodnění včetně svodidel v km 296–321 plánujeme provádět ještě letos po dokončení aktuálního výběru zhotovitele,“ uvedl na sociální síti X mluvčí Olomouckého pracoviště ŘSD Miroslav Mazal s tím, že předpokládaná hodnota zakázky dosahuje částky 405 milionů korun.
Státní organizace v minulém týdnu zahájila tendr, ve kterém by měla najít zhotovitelskou firmu. Následně pak budou k dispozici konkrétnější informace o termínu i podobě uzavírek a etap stavebních prací. Výběrové řízení může znamenat také snížení ceny rekonstrukce oproti předpokladu. Prvotní lhůta pro podávání nabídek běží do úvodu dubna letošního roku.
Podle popisu zakázky z databáze výběrových řízení již stávající svodidla ve středovém dělícím pásu neodpovídají úrovní zadržení aktuálnímu platnému předpisu. Tím není naplněn požadavek na bezpečnou infrastrukturu, po páteřní tuzemské komunikaci podle sčítání dopravy z roku 2021 projíždí až 39 tisíc vozidel za 24 hodin. „Navíc je stav stávajících svodidel nevyhovující. Svodidla jsou na četných místech deformována vlivem poklesů svodidel, zapříčiněných degradací materiálu středního dělícího pásu,“ stojí v popisu zakázky. Stavbaři by se měli zaměřit v dotčeném úseku také na výměnu zásypového materiálu, podkladní a krytové vrstvy mezi jízdními pásy či například na řešení ochrany stávajících telematických vedení ve středovém dělícím pásu. Součástí díla jsou i úpravy spojené s poklesem cementobetonového krytu na 303. kilometru D1 a poklesů přechodových oblastí mostu přes Milenovský potok na 303,7. kilometru. „V rámci opravy těchto míst bude vybudován nový přejezd středového dělícího pásu délky 135 metrů,“ doplnili zástupci ŘSD při uveřejnění zakázky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.