Vysokorychlostní trať u Přerova by měla v budoucnu vést také půlkilometrovým tunelem. O podobě liniové stavby jednalo v posledním roce vedení přerovské radnice s ministerstvem dopravy s cílem zmírnit dopad chystaného záměru na hodnotnou přírodní lokalitu. Nové řešení bude podle zástupců města pro stát nákladnější přibližně o půl miliardy korun.
Podle původních studií měla vysokorychlostní trať procházet v hlubokých zářezech v oblasti Čekyňského a Popovického kopce na okraji Přerova. Město se obrátilo na ministra dopravy Martina Kupku (ODS). Rozběhla se jednání o dalších variantách řešení, Přerov navrhoval ukrytí nové železnice do tunelu. Tuto variantu zástupci Správy železnic přiblížili tento týden na veřejném projednávání záměru. „Soustavně jsme poté jednali se Správou železnic i ministerstvem a trvali na svém stanovisku – tedy na trase, která by vedla tunelem a byla by pro obyvatele Přerova a jeho místních částí i přírodu vlídnější. Nechtěli jsme připustit, aby toto cenné území bylo zničeno,“ sdělil na webu města přerovský primátor Petr Vrána (ANO).
„Ke schválení tunelového řešení přispěla také Krajinářsko-technická studie, kterou si Ministerstvo dopravy nechalo zpracovat. V ní se mimo jiné uvádí, že občané ve zvýšené míře využívají tuto oblast pro městskou rekreaci a lokalita by byla zářezovou variantou znehodnocena,“ upozornila mluvčí radnice Lenka Chalupová.
Úterý, 4. února 2025, 13:04
Nový terminál na vysokorychlostní trati v Hranicích na Přerovsku se má posunout blíže městu a propojit vlaky a autobusy. Radnice požaduje, aby to šlo suchou nohou. Zástupci Hranic se nyní na první schůzce sešli s představiteli Správy železnic a...
Jedna z budoucích vysokorychlostních železničních tras České republiky prochází u Přerova mezi místními částmi Čekyně a Vinary, kde je vedena okolo zahrádkářské kolonie, kolem závodiště přerovské rokle a následně se odklání směrem na Olomouc. „Aktuálně je tunel navržen v délce přibližně 500 metrů, vybudován by měl být hloubenou metodou. Umístěn bude v prostoru od krajské komunikace vedoucí do Čekyně směrem k Vinarům. Tato varianta, na rozdíl od zářezů, zachovává rekreační potenciál místa,“ podotkl vedoucí rozvoje města Pavel Gala.
Podle náměstka přerovského primátora pro oblast dopravy Tomáše Navrátila (ANO) byla varianta vedení trati v zářezu pro město neakceptovatelná. „Po roce jednání jsme dospěli ke kompromisu – trať částečně povede tunelem i přesto, že to stavbu prodraží o přibližně půl miliardy. Tím to pro nás ale nekončí, čekají nás totiž ještě další jednání a upřesňování detailů – chceme, aby nová trať zachovala průchodnost lokality, měla co nejmenší dopad na zvěř i přilehlý areál přerovské rokle a byla přijatelná pro obyvatele,“ doplnil náměstek Navrátil.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.