Vleklý spor o možnost výstavby vytouženého obchvatu Olomouce označovaného jako I/46 - východní tangenta, se dočkal významného posunu. Kvůli možné podjatosti olomouckého úřadu rozhodoval o pravidlech ochranného pásma vodního zdroje přerovský magistrát. I tento orgán potvrdil úpravu dokumentu tak, že by potravinářská společnost Olma nemohla odmítat realizaci úprav v lokalitě.
Více než sedmikilometrová přeložka silnice I/46, která má odvézt tranzitní dopravu z vytížených okrajových částí města Olomouce ve směru na Šternberk či Opavu, se dlouhodobě potýká s problémy při přípravných procesech. Jedním z hlavních důvodů je ochranné pásmo vodního zdroje mlékárenského podniku Olma.
V takzvaném opatření obecné povahy je uvedeno, že terénní či další úpravy v lokalitě jsou možné jen s kladným stanoviskem provozovatele vodního zdroje, tedy společnosti Olma. Tuto pasáž před nedávnem Odbor životního prostředí olomouckého magistrátu na základě metodického pokynu z Ministerstva životního prostředí vyškrtl. Následovalo ovšem další rozhodování v Přerově, kam krajský úřad záležitost kvůli možnosti systémové podjatosti.
Magistrát města Přerova zveřejnil v těchto dnech dokument, podle kterého se má rovněž odstranit část o potřebném souhlasu Olmy k úpravám v oblasti, kterou má procházet východní tangenta. „Řízením z moci úřední ve věci změny ochranného pásma dochází pouze k odstranění podmínky, která je prokazatelně nad rámec zákona,“ stojí ve vyjádření úřadu.
Čtvrtek, 10. dubna 2025, 18:56
Podrobnější přehled možné podoby rozsáhlé rekonstrukce tramvajové trati v městských částech Hodolany, Bělidla a Pavlovičky si nechala zpracovat olomoucká radnice. Vedení města se seznámilo se studií, která řeší modernizaci technicky dosluhující...
Jaký dopad má aktuální rozhodnutí na možnosti přípravy a samotné realizace výstavby zatím Ředitelství silnic a dálnic, které má být investorem stavby, nekomentovalo. „Vyhlášku vydanou magistrátem analyzujeme. Aktuálně běží lhůta 30 dnů pro podání námitek a připomínek. Konečné stanovisko můžeme poskytnout po uplynutí zmíněné lhůty, kdy budeme zároveň znát způsob jejich vypořádání,“ sdělil mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
Záměr projektu důležitého obchvatu Olomouce schválily příslušné organizace v roce 2015, o sedm let později následovalo posouzení vlivu na životní prostředí EIA. V roce 2027 by chtělo Ředitelství silnic a dálnic získat stavební povolení a vybrat stavební firmu.
Představitelé přerovského odboru životního prostředí připomněli, že v lokalitě se střetávají dva veřejné zájmy a to na úseku ochrany podzemních vod a úseku dopravní obslužnosti území.
Mlékárna OLMA patřící do holdingu Agrofert předsedy ANO Andreje Babiše jakékoliv změny ochranného pásma odmítá. „Společnost OLMA bude i nadále plnit své veřejnoprávní povinnosti za účelem ochrany tohoto vodního zdroje. Bližší podrobnosti nebude společnost dále komentovat," reagoval už dříve mluvčí Agrofertu Pavel Heřmanský.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám