Nová nádraží i čtrnáct zrušených přejezdů. Začíná přestavba železnice mezi Přerovem a Kojetínem

Autoři , | Foto Správa železnic

Další etapa přestavby důležitého železničního spojení mezi Přerovem a Brnem se rozběhne v úvodu příštího týdne, kdy se sdružení pěti firem zaměří na modernizaci a zdvojkolejnění úseku mezi Přerovem a Kojetínem. Zakázka má po výběrovém řízení a uzavření smluv hodnotu 10,5 miliardy korun, což je o 600 milionů méně oproti předpokladu. Od úterý bude na trati omezení provozu vlaků, výluka v první fázi potrvá do poloviny prosince.

Díky postupné modernizaci budou moci vlaky po trati z Přerova do Brna jezdit po dvou kolejích rychlostí až 200 kilometrů za hodinu, na provoz dohlédne evropský zabezpečovací systém ETCS. Nyní je tam jedna kolej a rychlost je omezena na 100 kilometrů za hodinu. Jako první přišla v květnu na řadu přestavba desetikilometrového úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stát bude 7,7 miliardy korun, skončit má v závěru roku 2028.

Rekonstrukce navazujícího, 17 kilometrů dlouhého úseku mezi Přerovem a Kojetínem má být hotova také v roce 2028. „Součástí stavby je rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, které získají nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště bude podchody s bezbariérovým přístupem. Navíc umožní propojení s oblastmi na druhé straně nádraží,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Vybraná firma začne vykupovat pozemky pro vysokorychlostní trať z Prosenic do Ostravy

Stát vybral firmu, která zajistí výkup pozemků pro připravovanou vysokorychlostní trať mezi Prosenicemi na Přerovsku a Ostravou. Správa železnic již podepsala smlouvu, podle které má být do roku 2028 vykoupeno 90 procent pozemků.

Namísto dosavadní železniční stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka, případné přejíždění mezi traťovými kolejemi podle Gavendy umožní nová odbočka, která vznikne u obce Bochoř. „Zrušeno bude všech 14 přejezdů, nahradí je buď nadjezdy nebo podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene 120 metrů dlouhý most,“ podotkl Gavenda.

Další tři navazující traťové úseky z Brna do Nezamyslic se budou stavět jako PPP projekt, tedy ve spolupráci státu a soukromého sektoru. Podle aktuálních předpokladů by se měly tyto jednotlivé úseky začít stavět v letech 2027 a 2028 a hotovo má být všechno nejdříve v roce 2033. Jízdní doba vlaků mezi Přerovem a Brnem se pak zkrátí z nynějších 75 minut na 45 minut.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Stavba, investice, železnice, trať, Správa železnic, Přerov, Brno, Kojetín, modernizace trati, Olomoucký kraj

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.