Dnes, 13:14
Pokračování obnovy tramvajové flotily plánuje Dopravní podnik města Olomouce. Do ulic vyrážejí v průběhu letošního roku postupně dodávané nové vozy EVO1/o, kterých dopravce koupil devět kusů. Aktuálně připravovaná zakázka počítá s pořízením dalších osmi nových souprav.
Olomoucký dopravní podnik v průběhu letošního roku vysílá do provozu postupně dodávané tramvaje EVO1/o, kterých koupil celkem devět za 314 milionů korun. S financováním modernizace vozového parku výrazně pomohla dotační podpora, která se dostala až k částce čtvrt miliardy korun.
Středa, 29. ledna 2025, 14:57
Nejmodernější typ tramvaje EVO1/o začne za několik dní vozit první cestující v Olomouci. Do hanácké metropole dorazil vůz v závěru minulého roku, před využitím pro veřejnost musí proběhnout nezbytné technické zkoušky. Tramvaj s řadou nových...
Obdobnou zakázku bude na základě nedávného rozhodnutí olomouckých radních administrovat DPMO i v následujícím období, kdy má pořizovat dalších osm nových tramvají. „Dnes jsme v Dopravním podniku schválili výběrové řízení na nákup 8 moderních, nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají. Nové vozy přinesou větší komfort a lepší dostupnost. Hlavně pro seniory, rodiče s kočárky a všechny, kteří potřebují nízkopodlažní spoje,“ uvedl na sociálních sítích olomoucký opoziční zastupitel a člen dozorčí rady DPMO Josef Kaštil (SPOLU).
Podle výroční zprávy Dopravního podniku města Olomouce z roku 2024 má dopravce ve svém vozovém parku takřka sedm desítek tramvají. Stálicemi provozu jsou po modernizaci z let 2000 až 2007 i vozy typu T3 vyrobené v letech 1983 až 1987. V závěru letošního roku díky modernizaci vyřazoval dopravce i novější tramvaje Škoda Inekon Astra, pro které byly dlouhodobě nedostupné náhradní díly a servisní služby.
Pátek, 26. září 2025, 09:09
Po takřka sedmadvaceti letech zmizí z olomouckých ulic tramvaje typu Škoda INEKON Astra, pro příznivce městské hromadné dopravy je na sobotu připravená bezplatná rozlučková jízda. Pro nízkopodlažní soupravy Astra dlouhodobě nejsou dostupné náhradní...
„Starší vozy jsou náročné na údržbu a ne vždy splňují současné ekologické a provozní standardy,“ podotkl Kaštil s tím, že na chystanou etapu modernizace může dotační podpora činit až 85 procent nákladů.
Kromě klimatizace či antikolizního systémů mají nové soupravy disponovat i validátory pro bezkontaktní koupi jízdenek. Ty v současnosti pořizuje DPMO v jiné investiční akci i do všech ostatních vozidel. O samotném typu nových tramvají, jejich ceně i termínu dodání bude jasněji po veřejné soutěži, kterou bude městská společnost vyhlašovat.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám