Špatná zpráva pro Šternberk. Stavba důležitého obchvatu se odsouvá minimálně o rok

Autoři | Foto Ředitelství silnic a dálnic ČR

Stavba obchvatu Šternberka, který z města odvede hustou automobilovou dopravu směrem na Moravský Beroun, Bruntál a Opavu, se odkládá. Silničáři se zatím nedomluvili se všemi majiteli pozemků, v rozpočtu navíc na obchvat nejsou peníze. Nový termín zahájení je nejdříve v roce 2027.

"Obchvat Šternberka je v pokročilé fázi příprav, které nepolevují. Řešíme například majetkoprávní vypořádání včetně stavebního povolení a chystáme výběr zhotovitele. Předpokládáme, že nejvýhodnější stavební firmu vysoutěžíme v příštím roce a stavba začne hned, jakmile dokončíme tyto standardní přípravné procesy a budeme mít garantované finance," uvedl Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Obchvat se měl původně začít stavět už příští rok. Měří téměř pět kilometrů, bude mít dvě mimoúrovňové křižovatky, sedm mostů a dvě protihlukové stěny. Přijde na dvě miliardy korun. Obchvat odvede hustou dopravu směrem na Moravský Beroun, Bruntál, Krnov a Opavu a bude napojený na frekventovanou silnice I/46 mezi Olomoucí a Šternberkem. 

Šternberkem denně projede přes 16 tisíc aut a kamionů. Stavba obchvatu se však odkládá, silničáři totiž nemají vyřešené všechny pozemky, v rozpočtu na příští rok navíc chybějí peníze. 

Úleva pro Šternberk se přiblížila. Hejtmanství zahájilo stavební řízení na silniční obchvat města

Olomoucký krajský úřad zahájil stavební řízení na obchvat Šternberka na Olomoucku, který z města odvede hustou automobilovou dopravu směrem na Moravský Beroun, Bruntál a Opavu. Stavba by měla odstartovat již v příštím roce, obchvat za dvě miliardy...

"Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, jak je nastaven pro rok 2026, tak neumožňuje financování řady staveb, které jsme měli v plánu včetně ochvatu Šternberka," potvrdil v České televizi ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.

Jeden z majitel pozemků navíc navrhuje posunutí jednoho z mostů kvůli drahocenné historické vile a skleníku. Silničářům dokonce nabídl náhradní pozemky, zatím bez odezvy. 

"Vždy se snažíme s majiteli pozemků domluvit. Pokud jsou tady nějaké tlaky na změnu trasy, to není možné. Nacházíme se v takovém stadiu, že už nejsme schopni technické řešení měnit. Kdybychom s trasou nějak hýbali a posouvali ji jinam, vrátili bychom se zpátky a stavba by se začala stavět za tři, za čtyři roky," tvrdí Mátl.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky obchvat, Šternberk, odložení, stavba, peníze, pozemek, doprava, Ředitelství silnic a dálnic, Radek Mátl, Moravský Beroun, Bruntál, Opava

Komentáře

Jiří st.

Takže stavba možná od 2027. K tomu šest sedm let práce a máte ve Šternberku klid ...

Dnes, 15:08Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.