Dnes, 15:02
Stavba obchvatu Šternberka, který z města odvede hustou automobilovou dopravu směrem na Moravský Beroun, Bruntál a Opavu, se odkládá. Silničáři se zatím nedomluvili se všemi majiteli pozemků, v rozpočtu navíc na obchvat nejsou peníze. Nový termín zahájení je nejdříve v roce 2027.
"Obchvat Šternberka je v pokročilé fázi příprav, které nepolevují. Řešíme například majetkoprávní vypořádání včetně stavebního povolení a chystáme výběr zhotovitele. Předpokládáme, že nejvýhodnější stavební firmu vysoutěžíme v příštím roce a stavba začne hned, jakmile dokončíme tyto standardní přípravné procesy a budeme mít garantované finance," uvedl Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Obchvat se měl původně začít stavět už příští rok. Měří téměř pět kilometrů, bude mít dvě mimoúrovňové křižovatky, sedm mostů a dvě protihlukové stěny. Přijde na dvě miliardy korun. Obchvat odvede hustou dopravu směrem na Moravský Beroun, Bruntál, Krnov a Opavu a bude napojený na frekventovanou silnice I/46 mezi Olomoucí a Šternberkem.
Šternberkem denně projede přes 16 tisíc aut a kamionů. Stavba obchvatu se však odkládá, silničáři totiž nemají vyřešené všechny pozemky, v rozpočtu na příští rok navíc chybějí peníze.
Úterý, 25. února 2025, 08:56
Olomoucký krajský úřad zahájil stavební řízení na obchvat Šternberka na Olomoucku, který z města odvede hustou automobilovou dopravu směrem na Moravský Beroun, Bruntál a Opavu. Stavba by měla odstartovat již v příštím roce, obchvat za dvě miliardy...
"Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, jak je nastaven pro rok 2026, tak neumožňuje financování řady staveb, které jsme měli v plánu včetně ochvatu Šternberka," potvrdil v České televizi ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.
Jeden z majitel pozemků navíc navrhuje posunutí jednoho z mostů kvůli drahocenné historické vile a skleníku. Silničářům dokonce nabídl náhradní pozemky, zatím bez odezvy.
"Vždy se snažíme s majiteli pozemků domluvit. Pokud jsou tady nějaké tlaky na změnu trasy, to není možné. Nacházíme se v takovém stadiu, že už nejsme schopni technické řešení měnit. Kdybychom s trasou nějak hýbali a posouvali ji jinam, vrátili bychom se zpátky a stavba by se začala stavět za tři, za čtyři roky," tvrdí Mátl.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Takže stavba možná od 2027. K tomu šest sedm let práce a máte ve Šternberku klid ...