Hejtmanství vyhlásilo výběrové řízení na ředitele Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK). Místo ve vedení této příspěvkové organizace kraje se uvolnilo na začátku letošního roku poté, co byl kvůli špatně připraveným jízdním řádům linkových autobusů odvolán dlouholetý ředitel Jaroslav Tomík.
KIDSOK organizuje veřejnou autobusovou a železniční dopravu v Olomouckém kraji. Zájemci o funkci ředitele KIDSOK se do výběrového řízení mohou přihlásit do 20. dubna. Mezi podmínkami výběrového řízení je vysokoškolské vzdělání, praxe ve vedoucí funkci minimálně tři roky či orientace v problematice veřejné dopravy. Vybraný uchazeč by podle hejtmanství měl do funkce nastoupit co nejdříve po ukončení výběrového řízení.
Nové jízdní řády linkových autobusů začaly v Olomouckém kraji platit 1. ledna, přičemž si na ně hned po Novém roce stěžovalo velké množství cestujících. Na problémy s autobusovou dopravou upozornila také olomoucká radnice. Krajská rada pak kvůli tomu odvolala ředitele KIDSOK Tomíka. Radní zároveň rozhodli, že do doby nástupu nového ředitele bude tuto příspěvkovou organizaci řídit Tomíkova zástupkyně Kateřina Suchánková.
Lidé se po Novém roce pozastavovali například nad tím, že autobusy přijíždějící do Olomouce ve směru od Hluboček, Doloplaz a Velké Bystřice zastavovaly jen na autobusovém nádraží a nejezdily až k vlakovému. Některým cestujícím vadilo, že příměstské autobusy už nejezdí po všech zastávkách ve městech jako dosud nebo že děti z Konice a okolí budou do školy místo autobusem jezdit vlakem. Tomík tyto změny zdůvodnil snahou zvýšit efektivitu dopravního systému či omezenou kapacitou prostoru před hlavním vlakovým nádražím.
Jízdní řády linkových autobusů v Olomouckém kraji byly v lednu a únoru postupně upraveny a většina kritizovaných nedostatků odstraněna. Podle vedoucí oddělení dispečerského řízení KIDSOK Lenky Zajíčkové bylo nejvíce problémových míst zejména na Hranicku, Prostějovsku a Přerovsku.
Dopravu cestujících v Olomouckém kraji zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Olomoucký kraj za prokazatelnou ztrátu, což je rozdíl mezi náklady a výnosy z jízdného, platí železničním a autobusovým dopravcům 900 milionů korun ročně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.