V minulém roce zavítalo do českých kin přes 18,3 milionů návštěvníků. Podle statistik je to o 12 procent více, než v roce 2018. Zároveň je to i nejlepší výsledek od roku 1993, kdy na představení přišlo bezmála 21,9 milionu diváků.
Nárůst počtu diváků hlásí i olomoucká kina. „U nás v kině Premiere cinemas se meziroční návštěvnost zvedla společně s trhem víceméně o stejné procento,“ řekl za olomoucké kino Premiere Cinemas hlavní manažer Radek Kreuziger.
Podle filmařů za úspěchem tuzemských kin stojí dobrá kondice tuzemské ekonomiky a fakt, že loňský rok byl mimořádně bohatý na české i zahraniční filmové hity. V roce 2019, kdy se průměrné vstupné meziročně zvýšilo ze 138,82 koruny na 142,83 koruny, se nejnavštěvovanějším snímkem stala komedie Ženy v běhu.
Tento fakt potvrzují i statistiky z olomouckého kina Metropol. "V minulém roce u nás byl nejúspěšnější a nejnavštěvovanější český snímek Ženy v běhu. V kině film zhlédlo celkem 4 572 lidí," uvedl za kino Metropol Jan Tománek.
V závěsu za filmem Ženy v běhu byl v kině Metropol na druhém místě snímek Bohemian Rhapsody, dále Tenkrát v Hollywoodu a Zelená kniha.
Celkově se do žebříčku mezi dvacítku nejúspěšnějších filmů za rok 2019 z českých snímků probojovaly ještě čtyři další komedie. Na sedmém místě skončila Poslední aristokratka, dvanáctý je snímek Přes prsty, sedmnáctá Teroristka a pořadí Top 20 uzavírají Vlastníci.
Nejúspěšnějším distributorem se stal Falcon (40,1 procenta), který je držitelem licencí na značky jako Marvel, Star Wars nebo Pixar. Na druhém místě je CinemArt (31,2 procenta) sázející na tuzemské filmové hity, třetí místo drží Warner Bros (12,3 procenta). Dohromady si tato trojka rozděluje téměř 85 procent českého filmového trhu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.