Emancipovaná žena, osobitá umělkyně i ikona. Tím vším byla a je mexická malířka Frida Kahlo. Nový dokument Frida – viva la vida odhaluje dosud neznámé osobní věci z pozůstalosti umělkyně a vypráví její životní příběh s novými detaily. Film promítají den po výročí úmrtí malířky v úterý 14. července olomoucké kino Metropol i prostějovské Metro 70.
„Nikdy nemaluji sny. Maluji svou realitu,“ říkávala Frida. Ve svém díle se nebránila odhalit vše ze svého života, jakkoliv krásné a ošklivé, zato bez rozdílu intenzivní. Umění se tak v jejím životě, pronásledovaném ustavičnou fyzickou i psychickou bolestí, stalo prostředkem sebeprezentace. V jejích obrazech se odrážely lásky, zrady, politické zapálení i potraty. Svou identitu vyjadřovala Frida Kahlo skrze kontrasty: trápení versus radost, temnota versus světlo, barvy rodného Mexika versus deprese z USA, život ve smrti versus smrt v životě.
Právě rozervanou mezi dva póly ji nachází i aktuální film režiséra Giovanniho Troila. Na jedné straně ji vidí jako světově známou ikonu emancipace a ženství trýzněnou hlubokým milostným citem i žalem, na druhé jako svobodnou umělkyni, která dokázala brát život s nadhledem.
V šesti kapitolách složených z rozhovorů, historických záběrů a rekonstrukcí se snímek vydává hledat Fridu Kahlo do srdce Mexika. Hlasem herečky a režisérky Asie Argento prochází malířčinu soukromou korespondenci i deníky a vůbec poprvé odkrývá veřejnosti nepřístupné fotografie, kusy oblečení a další osobní předměty z její pozůstalosti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.