Po roce se na televizní obrazovku vrátili detektivové od nejsvětější trojice. Čekal jsem, že se tvůrci poučí z nepovedeného filmového provedení Případu pro exorcistu. Tentokrát to pokazili ještě víc.
Michal Sýkora v současnosti patří k nejlepším autorům detektivních románů. Jeho knihy Případ pro exorcistu a Modré stíny jsou skvěle napsané, střídá se v nich napětí se sarkastickým humorem. Spisovatel současně vyučuje na univerzitě a dokonale tak zná její prostředí. I proto se obě filmové zpracování odehrávají v autentickém prostředí Univerzity Palackého a netočily se někde v pražských ateliérech. My Hanáci tak můžeme být pyšní, že naše město hraje důležitou roli v detektivním seriálu. Tady končí všechna chvála.
Z prvního dílu Modrých stínů jsem byl v lepším případě rozpačitý, protože to celé dohromady vypadá jako debut absolventa FAMU, kterému navíc ve štábu dělali sparing partnery jeho spolužáci. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby šlo o absolventský film, jenže tady se jedná o zkušeného režiséra Viktora Tauše (Sněženky a machři po 25 letech, Klauni), vynikajícího scénáristu Petra Jarchovského (Šakalí léta, Pelíšky, Kráska v nesnázích) a nejde mi na rozum, proč tito pánové stvořili tak nepovedený film. Nějak jsem tam tu snahu o umělecké zpracování záběrů a navození atmosféry necítil. Sám režisér si střihl roli majitele bezpečnostní agentury, která je namočená do korupční hry. Nejsmutnější na celém díle je fakt, že herci se opravdu snaží, děj je zajímavý a v dalších pokračováních teprve bude příběh gradovat rozvířením do politických sfér, jenže kolaps celého projektu tentokrát zařídila roztřepaná kamera a nekvalitní zvuk.
Natočit dobrou detektivku a thriller zřejmě nebude tak lehké, jak si autoři mysleli. Snad se z toho poučí a do podobných pokusů se už pouštět nebudou. Proto doporučuji raději sáhnout po knižní předloze od Michala Sýkory.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.