Sedm festivalových dní už má za sebou mezinárodní přehlídka Divadelní Flora. Letos se koná podvacáté a v Olomouci mimo jiné odprezentovala špičkové norské tanečníky nebo přední vídeňské činoherní scény Burgtheater a Volkstheater. Festival potrvá do neděle 22. května a stále nabízí exkluzivní program hned na několika scénách ve městě.
Pořádající DW7 o.p.s. upozorňuje diváky na vrcholy festivalového programu pro nadcházející víkend. „Do Olomouce dorazil soubor United-C z holandského Eindhovenu a po třech letech chce opět zasáhnout zdejší publikum. Jejich strhující performancí BURN ožije rekonstruovaný Dům u parku v Palackého ulici, diváky tu čekají nevšední taneční a hudební zážitky,“ uvedl mluvčí Divadelní Flory Zdeněk Vévoda. „Našimi vzácnými hosty bude také seskupení Hodworks z Budapešti, které chystá v S-klubu provokativní třpytivou show Grace, v níž nechybí improvizace ani nahota a z Rakouska míří na festival významná choreografka Christine Gaigg se svým týmem a s experimentem Untitled," doplnil Vévoda. Činoherní program ještě nabízí Studio Hrdinů s představeními Skugga Baldur a Bílí psi a černý kočky a Moravské divadlo Olomouc s tituly Bouře a Kámen. Lákavý je i doprovodný program.
XX. ročník Divadelní Flory odstartoval už v pátek 13. května a těší se kladným ohlasům návštěvníků i tvůrců. „Mám pocit, že Češi jsou víc intuitivní, emocionální diváci než přeintelektualizovaní Němci a Rakušané. A to bylo pro mě velkým přínosem,“ uvedla po trojici festivalových představení tvář letošní Divadelní Flory, německojazyčná Herečka roku 2015 Stefanie Reinsperger. Olomoucké publikum vzdalo osmadvacetileté Stefanii hold v úterý 17. května v Moravském divadle, když po jejím strhujícím výkonu v monodramatu Sebeobviňování dlouze tleskalo ve stoje. Potlesk patřil i momentálně nejúspěšnějšímu českému režisérovi, působícímu v zahraničí, Dušanu D. Pařízkovi, na jehož tvorbu se organizátoři festivalu zaměřili v profilové sekci.
Celkem pětkrát patřil S-klub pražskému Divadlu Na zábradlí, které představilo úspěšnou inscenaci Hamleti a novinku Posedlost, obě v režii Jana Mikuláška a s působivou scénografií Marka Cpina. „Miluji Olomouc a rozhodl jsem se, že sem budu jezdit na dovolenou. Třeba na dva nebo na tři dny si odpočinout. Vypadá to tu jako v Itálii, opravdu úžasné místo a skvělá atmosféra,“ svěřil se jeden z herců Divadla Na zábradlí, Stanislav Majer.
Mimo činoherní ansámbly zazářily v Olomouci norské taneční soubory Ingun Bjørnsgaard Prosjekt a Kompani Haugesund, světovou premiérou se prezentovalo české umělecké seskupení Kolonie. Naopak poslední uvedení na domácí scéně měla opera Pád Antikrista Moravského divadla Olomouc, také s potleskem ve stoje.
Že se Divadelní Floře dvacetiny daří, dokládá i řada odborníků. „Rozhodně si myslím, že vídeňská část věnovaná Dušanovi D. Pařízkovi je naprostý unikát. Je to něco ojedinělého, co letošní Floru a její dramaturgii vyčleňuje z toho běžného kontextu festivalů,“ zhodnotil Jakub Škorpil, redaktor časopisu Svět a divadlo. „Festival si proto tenhle rok řekl o zvýšenou pozornost nejen odborné veřejnosti. Všech. Napříště se rozhodně vyplatí jí tu pozornost věnovat,“ dodal.
Organizátory těší i prozatímní návštěvnost představení - sály jsou většinou stoprocentně zaplněné. „Přesto lze stále zakoupit vstupenky prakticky na všechny produkce, zájemci mohou zkusit štěstí na pokladně Moravského divadla, kde probíhá doprodej,“ uzavřel Zdeněk Vévoda.
Více informací o festivalu včetně tištěných zpravodajů a videoreportáží najdete na webu www.divadelniflora.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.