Do roku 2026 chce město Olomouc snížit své zadlužení z 1,6 miliardy korun v závěru roku 2022 o půl miliardy koruny. Střednědobý výhled rozpočtu, který schválilo olomoucké zastupitelstvo, počítá také s růstem příjmů i investic. Město zároveň hodlá snížit provozní výdaje.
Příjmy města by se měly do roku 2026 zvýšit z letošní částky 3,016 miliardy korun na 3,466 miliardy a výdaje z 3,18 miliardy korun na 3,365 miliardy Kč. Zadluženost se má naopak snížit z 1,592 miliardy korun v závěru roku 2022 na 1,103 miliardy na konci roku 2026.
V oblasti výdajů je střednědobý výhled rozpočtu Olomouce na období 2024 až 2026 postaven od příštího roku na snížení celkových provozních výdajů z letošních 2,659 miliardy na 2,55 miliardy korun. Roční výdaje radnice na opravy mají klesnout o téměř 55 milionů na 100 milionů korun a objednávky služeb u městských akciových společností, mezi které patří například dopravní podnik či technické služby, se sníží z letošních 817,6 milionu na 776,7 milionu Kč.
Kapitálové výdaje, do kterých spadají investice, chce radnice v letech 2024 až 2026 postupně zvýšit z letošních 521,7 milionu na 814,8 milionu korun. Primátorův náměstek Otakar Bačák (spOLečně) zastupitelům řekl, že město letos bude čerpat posledních 70 milionů korun ze 450milionového úvěru na významné dotované investiční akce. Další úvěry zatím radnice neplánuje, což podle Bačáka upevní bezpečnou pozici města v pásmu rozpočtové odpovědnosti pod 60 procenty vůči průměrným příjmům města za poslední čtyři roky. V roce 2018 tento ukazatel činil 80 procent.
Sobota, 4. března 2023, 13:19
Jesenické sdružení cestovního ruchu dostane od kraje milión korun na úpravu běžeckých stop. Ty se rozpínají na délce přes tři sta kilometrů přes devět oblastí. Další čtvrt milionu korun od kraje podpoří na projekt JESENÍKY ONLINE.
Opozice se dnes při projednávání střednědobého výhledu rozpočtu pozastavila nad pětiprocentním krácením objednávek služeb u městských akciových společností. Zastupitel Josef Kaštil (Spolu) vznesl dotaz, zda tento výpadek příjmů bude mít za následek zdražování jízdného v městské hromadné dopravě, redukci spojů do okrajových částí Olomouce či omezení některých činností, které zajišťují technické služby.
Podle Bačáka se radnice bude snažit zvýšit efektivitu služeb, které si za úplatu objednává u městských akciových společností. V úvahu připadá například lepší sladění MHD s dopravním systémem, jehož provoz zajišťuje hejtmanství. "Tak, abychom se nedublovali, našli případné synergie a optimalizovali," uvedl. Zdražení jízdného v MHD považuje Bačák za nadále otevřenou otázku, u ostatních poplatků se zatím s úpravou nepočítá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.