Dnešní senioři mají kladný vztah k internetu. Více než polovina z těch, kdo mají k němu přístup, sleduje internetové zpravodajství. Čemu ale v dnešní době lze věřit a co je fakenews? S odpověďmi pomůže říjnová beseda v Olomouci.
Za účelem pomoci seniorům zorientovat se v prostředí internetu a informací, se koná cyklus besed Věřte nevěřte. Jejich cílem je naučit seniory rozpoznávat důvěryhodné zprávy a jak čelit reklamě a manipulaci. V Olomouci se beseda s názvem Věřte nevěřte novinářům uskuteční 4.října 2018 v Divadle na cucky a to v 19 hodin. Debatu bude moderovat Bára Šichánová z Radia Wave a zúčastní se Nikita Poljakov za Aktuálně.cz, investigativní novinář Jaroslav Kmenta, za bulvár Pavel Novotný a Jiří Hrabě z Elpidy. „Svou mnohaletou zkušenost s podporou kvalitní nezávislé žurnalistiky v různých koutech světa nyní zaměříme na podporu českých seniorů. Společně budeme na sérii vzdělávacích akcí v městech a obcích hledat způsoby, jak se v současném informačním šumu zorientovat,“ dodává Jaroslav Valůch, programový koordinátor ve společnosti Transitions.
Více o akci se dozvíte na oficiální události či na oficiálním webu.
Z průzkůmu ze září 2018 vyplývá, že pouze jedna čtvrtina olomouckých seniorů věří dennímu tisku a zpravodajským serverům. Na druhou stranu přes 60% seniorů pravidelně sleduje internetové servery a čtvrtina z nich se ke zprávám dostane přes e-mail či sociální sítě. Televizní zpravodajství sleduje přes 85% seniorů, ovšem opět pouze čtvrtina uvádí, že těmto zprávám věří. Drtivá většina lidí, si totiž informace, které se k nim dostanou, neověřuje. Zároveň každý čtvrtý senior přeposílá řetězové e-maily. Protože je tato generace snadno ohrozitelná dezinformacemi a manipulací, probíhají přednášky pro rozvoj digitální gramotnosti seniorů i v následujících termínech:
Podobným tématům se bude věnovat i nový celoroční cyklus seminářů Život v době informační, který v Centru Elpida, a následně v regionech napříč Českem, startuje v říjnu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.