Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 15. října 2018, 10:00
Jen během mojí půlhodinové návštěvy se v optice protočily tři zákaznice, které odcházely jak s novými brýlemi, tak s širokým úsměvem na tváři. Já jsem vlastně špatný kapitalista, vtipkuje majitel optiky Radek Wagner. Já to s ostatními myslím dobře. Někde slova jako dobrý den, na shledanou, prosím a děkuji nejsou standard, někde si vystačí jen s tím že od zákazníka vezmou peníze, poděkují a ukážou dveře, u nás to takhle nefunguje, říká majitel Optiky Wagner, která buduje společenský přesah.
V minulém článku, kde se Olomoucká Drbna věnovala Radku Wagnerovi, byla řeč o začátcích jeho optiky, která se z Olomouce přestěhovala do Prostějova. Dnes už má Optika Wagner silnou pozici především díky dokonalému přístupu k zákazníkům. Tentokrát jsme se sešli, aby vzniklo povídání o spolupráci optiky se studenty, pomoci dětem, ale i o politice.
„Vyprofilovali jsme se na optiku, která nemá potřebu podvádět lidi falešnými slevami, jako to dělá drtivá většina optik. Tady na prodejně v Prostějově máme asi dva a půl tisíce kusů brýlí, to je nejvíc ze všech optik v Olomouckém kraji. Cenami se snažíme uspokojit nejnáročnější zákazníky v levném segmentu i ty, kteří raději sáhnou po dražších brýlích. Navíc odvádíme tak kvalitní práci, že příští rok otevřeme další optiku. Tentokrát blízko centra Olomouce,“ říká Radek. S Radkem se známe, budeme si tykat.
Jak ses vlastně dostal ke spolupráci se studenty?
Mira Macík, který se mi začal starat o sociální sítě, mě přivedl k nápadu, že bychom mohli uspořádat soutěž se školou ART ECON. To je umělecko-ekonomická škola tady v Prostějově. Bude se soutěžit o nejlepší návrh tašky, návrh brýlí a fashion fotografii. Téhle soutěže se bude účastnit spousta lidí a vítěz dostane finanční odměnu. Důležité je však zmínit, že všechny produkty, které soutěžící vytvoří, budou použity pro fungování naší optiky. A když se nad tím člověk zamyslí, je to vlastně aplikovatelné na kohokoliv. Ta soutěž by se příště mohla udělat i jako veřejná a mohli bychom třeba někomu prospět. Je to vlastně veřejné zviditelňování se, ale s prospěchem pro všechny. Mohli bychom udělat něco pro handikepované děti, mimochodem město Prostějov stále má vítací cedule namalované malými dětmi, což je skvělý nápad.
Kromě optiky se věnuješ i jiným věcem, čemu konkrétně?
Věnuji se i různým charitativním projektům. Díky tomu, že mezi zákazníky máme terénní pracovníky, můžeme společně vytipovat lidi, které chceme obdarovat. To je právě ten přesah optiky. Tím, že máme k zákazníkům přátelský přístup, že si s některými zákazníky povídáme o tom, co kdo dělá, získáváme hodně kontaktů, které můžeme využít pro to, abychom pomohli jiným lidem. Jedna zákaznice mi třeba povídala o tom, jak ji práce s lidmi absolutně vyčerpala, a tak začala pomáhat druhým lidem. Tahle zákaznice mi pak pomohla vybrat pár konkrétních lidí, kteří potřebují pomoc. Loni jsme třeba jednomu hyperaktivnímu klukovi darovali boxovací pytel. Touto cestou vlastně přenášíme ten vtip, tu příjemnou atmosféru z optiky i ven. A nedělám to jen pro nemohoucí lidi, dělám to právě například pro děti. Například inženýrka Milada Sokolová, se kterou spolupracujeme, dělá nějakou akci pro děti, tak mě osloví s tím, že potřebuje zafinancovat náklady a tak dál.
To už se dostáváme k tvojí politické angažovanosti. Hodně lidí si může myslet, že tohle jednání z tvojí strany není nezištné.
Samozřejmě. Jenže tohle je naprosto zištné. Myslím si, že politika má tak strašně špatnou pověst, že proto spousta lidí ani nejde k volbám. Každý vidí jen ten osobní prospěch politika. Já to dělám ze zištného důvodu. Dělám to proto, aby lidi viděli, že to dělám ze srdce a nejen pro sebe, ale i pro ostatní. Nikdy nikde a nijak zásadně jsem se neprezentoval, ale prostě chci, aby mi potenciální voliči mohli hodit hlas proto, že je za mnou velký kus práce, že jen netlachám.
Kdy jsi začal s politikou?
S politikou jsem začal nedávno, asi čtyři měsíce zpátky, ale ta motivace je jasná. Vadí mi, že lidi, kteří do voleb kandidují, preferují osobní prospěch před veřejnými zájmy. To znamená, že za čtyři roky chci být v politice vidět víc. Chci se začít prezentovat tímto způsobem a dalšími projekty jako je třeba coworkingové centrum v Prostějově. To bych chtěl začít dělat s dalšími mladými lidmi, kteří by byli také ochotní se politicky angažovat, protože dalším důvodem, proč lidé nechodí k volbám je ten, že zkrátka nemají koho volit. Volič buď kandidáta nezná nebo si o něm myslí, že je prospěchář.
Jaký byla tvoje prezentace v uplynulých volbách?
Prezentoval jsem se tím, že mě zajímá to, aby do nově budovaných projektů developeři zakomponovali nádrže na zadržování dešťové vody. Souvisí s tím i zeleň. Chtěl bych, aby byla retence vody zohledněná při jakékoliv revitalizaci. Byli jsme toho svědky třeba letos, Prostějov je jedna betonová placka a voda v létě zkrátka nebyla. Chtěl bych, aby se revitalizace nedělaly tím stylem, že si někdo řekne super, dostali jsme dotace, tak to tady všechno vykácíme a zasadíme znovu. Tohle je tedy věc, které bych se chtěl věnovat.
V Optice Wagner na náměstí Edmunda Husserla v Prostějově vás čeká kromě příjemného prostředí také fantastický přístup, rychlý servis a největší výběr brýlí v Olomouckém kraji. Víc se dozvíte zde.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.