Během sobotní Národní potravinové sbírky Češi darovali 321 tun zboží, z toho 41 tun drogerie. Je to o něco méně než loni, věnované potraviny ale byly podle organizátorů kvalitnější a s vyšší výživovou hodnotou. Vybralo se také v poměru více drogerie. Letos sbírka zajistila přes půl milionu porcí jídla, které pomohou před Vánoci například v domácnostech osamělých seniorů, matek samoživitelek a jejich dětí, rodin ve finanční tísni či v azylových domech. V tiskové zprávě to uvedla organizace Byznys pro společnost, která sbírku organizovala.
„Jsme rádi, že lidé letos kromě základních potravin darovali více drogerie a hygienických potřeb a někde také mnohem kvalitnější potraviny. Právě to, že lidé přemýšlejí nad tím, co koupí a komu pomohou, byl jeden z hlavních motivů, proč jsme před šesti lety sbírku založili a proč ji organizujeme," uvedla předsedkyně Byznys pro společnost Pavlína Kalousová.
Mezi nejčastěji darované potraviny patřily masové a rybí konzervy, těstoviny, rýže, instantní polévky, sterilizovaná zelenina či dětské výživy a další potraviny určené pro malé děti.
Nejvíce se vybralo tradičně v Praze - téměř 70 tun potravin a drogerie. Druhým nejúspěšnějším regionem byla jižní Morava s více než 45 tunami. Letos se sbírka konala v 693 prodejnách po České republice. Do projektu se letos se svými vybranými prodejnami zapojily Albert, Billa, dm drogerie, Globus, Lidl, Makro, Penny Market, Rossmann a Tesco.
Do sbírky se zapojily i firmy, například společnost Hamé darovala 3156 kojeneckých výživ. Zaměstnanci firem innogy i Kooperativa zase nasbírali každý zhruba 500 kg potravin a drogistického zboží.
Letos měla akce upozornit na nelehkou situaci samoživitelek a jejich dětí. Minulý rok sbírka vynesla 370 tun potravin a 41,5 tuny věcí z drogerie. Za uplynulých pět ročníků lidé v Česku darovali téměř 1,2 milionu kilogramů potravin a dalšího zboží.