Rada města schválila změny v projektové dokumentaci na rekonstrukci ulice 8. května v centru Olomouce. Bude zde méně parkovacích míst. Všechna automobilová stání však zrušena nebudou. Radní se zabývali především stanoviskem a připomínkami Komise architektury.
„Podobu nové vozovky i chodníků hodně ovlivňuje kolejový svršek a jeho uložení v ulici Pekařská, na nějž ulice 8. května navazuje,“ pověděl předseda komise Michal Giacintov. Komise radním navrhla vypustit některá podélná parkovací stání. Zrušení obrubníků a srovnání povrchu do jedné roviny však není kvůli nivelaci kolejí a odtokovým poměrům možné.
„Myslím, že by bylo vhodné zrušit parkovací stání především v místě přechodu pro chodce mezi poliklinikou a náměstím Národních hrdinů, kde je největší koncentrace lidí,“ prohlásil náměstek Matouš Pelikán. Podle radních je zároveň nutné rozšířit chodníky v okolí kostela svatého Mořice.
Rada města rozhodla, že budou vypuštěny parkovací zálivy na severní straně uličního profilu mezi ulicemi U hHadeb a Slovenská, a také část parkovacích stání při jižní straně uličního profilu od náměstí Hrdinů po druhý trakční sloup. Tato změna se do projektové dokumentace promítne jako změna stavby před dokončením.
Parkovacího zálivy na ulici 8. května by měly být vyhrazeny především pro zásobování provozoven s krátkým časovým úsekem pro stání.
„Podnikatele, kteří podnikají v centru Olomouce, dlouhodobě trápí složitost dopravy v historickém jádru města. Vylučování osobní automobilové dopravy, stěžování zásobování, v kombinaci s mnohdy až šikanózním jednáním a botičkováním, to jsou témata, na která nejvíce a nejčastěji upozorňují,“ uvedl ředitel Okresní hospodářské komory Radim Kašpar.