Počasí dnes27 °C, zítra27 °C
Čtvrtek 18. července 2024  |  Svátek má Drahomíra
Bez reklam

Na marketing cestovního ruchu v Olomouckém kraji přitečou miliony

Až devět milionů korun plánuje ročně investovat do marketingových aktivit nová Centrála cestovního ruchu Olomouckého kraje, která má od příštího roku postupně zajišťovat propagaci v oblasti turistiky na celém území kraje. Novinářům to řekl krajský zastupitel pro oblast vnějších vztahů a cestovního ruchu Vladimír Lichnovský. Centrála převezme kompetence v oblasti propagace od oddělení cestovního ruchu a vnějších vztahů hejtmanství.

Příští rok by centrála podle Lichnovského měla do marketingových aktivit na poli cestovního ruchu investovat až pět milionů korun, přičemž v roce 2022 mají tyto výdaje vzrůst na osm až devět milionů korun. „Pilotní fáze činnosti centrály začne v průběhu příštího roku. Poté, co se rozjede naplno, bude poskytovat servis mnoha partnerům z oblasti cestovního ruchu v Olomouckém kraji," uvedl Lichnovský.

Centrála bude řídit například prezentaci kraje na veletrzích a výstavách, marketingové kampaně nebo spolupráci s ostatními regiony. Založení centrály, které už schválily krajská rada i zastupitelstvo, zdůvodnil Lichnovský tím, že v příštích letech to bude podmínka pro čerpání dotací na marketingové aktivity v krajích. Olomoucký kraj je nyní podle Lichnovského jedním z posledních regionů ČR, které doposud nemají krajskou organizaci destinačního managementu založenou.

V prvních třech letech existence se počet zaměstnanců centrály podle plánů postupně zvýší ze čtyř na sedm. Celkové příjmy centrály mají po zahájení plného provozu v roce 2022 činit 19,4 milionu korun, z toho příspěvky kraje budou obnášet 14 milionů. Další čtyři miliony korun pokryjí dotace od ministerstva pro místní rozvoj a z evropských fondů.

Hejtmanství si od nové společnosti slibuje zvýšení konkurenceschopnosti Olomouckého kaje a jeho turistických destinací v oblasti cestovního ruchu i lepší koordinaci propagace nabídky turistických cílů a účinnější rozhodování. Cestovní ruch nyní v kraji podporují dvě organizace zaměřené na Jeseníky a střední Moravu, které budou dál fungovat na místní úrovni.

„Hlavním posláním agentury bude koordinace a efektivní využívání marketingových aktivit v oblasti cestovního ruchu, a to jak u nás, tak v zahraničí," podotkl hejtman Ladislav Okleštěk (ANO).

Turistů v Olomouckém kraji v posledních letech přibývá. V roce 2018 se počet lidí nocujících v kraji meziročně zvýšil o 6,2 procenta na 698.978. Přijelo více českých i zahraničních hostů. Nocí, které turisté v kraji strávili, také přibylo, a to o 6,3 procenta na 2,158 milionu.

K nejvýznamnějším turistickým cílům Olomouckého kraje patří Jeseníky a centrum krajského města s významnými pamětihodnostmi. Nejvyšší návštěvnost z turistických atrakcí v kraji dlouhodobě vykazuje olomoucká zoologická zahrada na Svatém Kopečku.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky turistika, reklama, správa, Olomoucký kraj, cestovní ruch, Vladimír Lichnovský, Ladislav Okleštěk, ANO 2011, Jeseníky, Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na marketing cestovního ruchu v Olomouckém kraji přitečou miliony  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.