Město se dlouho snažilo najít vhodné nové místo pro vozovnu tramvají a autobusů. V pondělí radní schválili novou lokalitu v prostorách bývalých sovětských kasárnách v Neředíně.
Již od roku 1899, tedy od počátku tramvajové dopravy v Olomouci, je depo v centru města. Podobně je tomu u autobusové vozovny, která je od 70. let na ulici Dolní Hejčínská. Dle města obě dosavadní lokality omezují v dalším rozvoji a jsou nedostatečná.
„Obě tato zařízení jsou zásadně limitována v dalším rozvoji nedostatkem prostoru. Jejich provoz navíc zatěžuje okolí a životní prostředí v centru města. Proto jsou už řadu let tématem úvahy o přestěhování obou vozoven na jednu společnou vhodnější lokalitu,“ vysvětlil primátor Mirek Žbánek a dodal, že by dosavadní lokality v centru mohly být v budoucnu lépe využity.
Dříve město uvažovalo nad lokalitou v ulici Rolsberská nebo o místě trojúhelníku mezi železniční tratí na Přerov, Prostějov a Holici. Místa však město vyhodnotilo jako nevhodná či obtížně dostupná.
Na pondělní jednání radní dostali tři varianty, mezi kterými si museli vybrat. Dvě z nich se týkala bývalách sovětských kasáren v Neředíně, třetí zvažovala prostor u nákupního centra Globus. Nakonec radní vybrali variantu "Kasárna Neředín A". Dle radnice je plocha z daných možností nejlépe dopravně dostupná a více než polovinu pozemků v dané lokalitě je již pod správou města. Další výhodou lokality je, že vozovna nebude rušit svým provozem okolí.
Radnice v následující době podnítí vypracování návrhu změny územního plánu a začne jednat s vlastníky soukromých pozemků. Nutností bude také pořízení technoekonomické studie lokality, který prověří optimální rozložení a vybavenáí areálu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.