Citelnou ránu způsobila preventivní opatření provozovateli nákupního centra Galerie Šantovka v Olomouci, ve kterém bylo několik týdnů kvůli rostoucímu počtu nákaz koronavirem a následnému nařízení vlády zavřeno 80 procent z 200 obchodů. Největší nákupní centrum v Olomouckém kraji je na čtvrteční otevření prodejen už přichystáno. S přípravou finišují také obchodníci, z nichž někteří nucenou přestávku využili k přestavbě či rozšíření svých provozoven. Řekl to v úterý mluvčí Galerie Šantovka Juraj Aláč.
„Ztráty stále sčítáme," odpověděl Aláč na dotaz, jak velké finanční škody omezení provozu nákupního centra způsobilo. Nucené uzavření se promítlo ve struktuře nájemců obchodních jednotek v Galerii Šantovka. „Některé plochy se sice uvolnily, ale otevíráme s větším počtem nájemců než před uzavřením. V nucené přestávce se našim novým nájemcům podařilo dokončit výstavbu jednotek a ve čtvrtek představíme zákazníkům pět nových konceptů. Mezi nimi například značku Douglas," podotkl mluvčí.
Někteří obchodníci ani v době uzavření prodejen nezaháleli. „Například značka Pepco otvírá na dvojnásobné ploše," dodal Aláč. Nákupní centrum v předchozích týdnech fungovalo v omezeném režimu, takže na čtvrteční otevření prodejen je připraveno. V jeho útrobách jsou stojany s dezinfekcí a pracovníci ostrahy budou návštěvníky upozorňovat na dodržování platných hygienických nařízení včetně nošení roušek. „Síť wi-fi je vypnuta a zatím i zůstane," řekl Aláč.
Tržby firmy Galerie Šantovka z prodeje výrobků a služeb, jejichž hlavním pilířem jsou příjmy z pronájmu obchodů, loni meziročně klesly o 10,7 milionu korun na 379,1 milionu korun. Návštěvnost Galerie Šantovka ale vzrostla o více něž dvě procenta na 8,5 milionu lidí.
Obchodní komplex Galerie Šantovka byl otevřen v roce 2013 nedaleko historického centra Olomouce a patří mezi deset největších nákupních center v zemi. Je v něm 200 obchodů a má prodejní plochu 46 tisíc metrů čtverečních.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.