Dobrovolní hasiči z dvou místních části v Přerově se nejspíš brzy dočkají nové techniky. Ta by měla nahradit stávající vozový park, který může závidět kdejaké hasičské muzeum. Radní už schválili zadávací podmínky k zakázce. Město do obnovy techniky investuje 2,7 milionu korun, velkou část by měla pokrýt dotace.
„Počítáme s nákupem jednoho nákladního auta pro Čekyni a druhého pro Dluhonice. Na oba nákupy nám už Olomoucký kraj přispěl dohromady částkou 200 tisíc korun, Ministerstvo vnitra přikleplo každému vozu 450 tisíc,“ řekla náměstkyně přerovského primátora Hana Mazochová (ANO).
Vedení města vyzvalo k předložení nabídky pět dodavatelů. V zadání je jasně definováno třeba i to, jak bude vypadat kabina čekyňské osádky. „Musí být vybavena nejméně osmi sedadly ve třech řadách, první a třetí má být orientována po směru jízdy, druhá proti. Pod sedadly musí být prostor pro uložení drobného požárního příslušenství v přepravkách, nad sedadly LED osvětlení,“ dodala Ivana Pinkasová, vedoucí odboru zakázek města. Technické podmínky jsou obsáhlé, každá zakázka je vedena zvlášť a zohledňuje požadavky jednotlivých sborů. Dodavatel bude muset zajistit například i nápisy na kabině.
Dobrovolní hasiči volají po nové technice dlouho. Zastaralý vozový park může připomínat exponáty z hasičského muzea. „Faktem je, že některé vozy jsou už opravdu vysloužilé kousky. V Dluhonicích mají ještě Tatru 805 vyrobenou v roce 1956 a je čím dál složitější ji udržovat v provozuschopném stavu. V Čekyni využívají Avii z roku 1988, která už není v dobrém technickém stavu. Druhé auto mají Čekyňští z roku 1966 - je sice krásně udržované, ale na první pohled je zřejmé, že jde o veterána,“ konstatoval Tomáš Staněk, který na přerovském magistrátě vede krizové řízení.
Také ostatní dobrovolní hasiči na tom nejsou se stářím aut o nic lépe, postupně se proto počíná s omlazováním jejich vozového parku. Nejnovější auto mají přerovští dobrovolní hasiči, jedná se o Iveco Daily z roku 2013. Druhým nejmladším je čtrnáct let stará cisterna Renault Midlum.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.