Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Kraje spojí síly pro rozvoj cestovního ruchu v Jeseníkách. Propagaci má vylepšit i nové logo

Jeseníky coby turistickou destinaci budou nově společně rozvíjet Moravskoslezský a Olomoucký kraj, ve kterých se rozkládá. Zástupci obou organizací destinačního managementu v Praze podepsali memorandum o partnerství a představili projekt Společné Jeseníky. Cílem do dalších let je spíše zkvalitňování služeb, než zvyšování počtu turistů.

Jeseníky představují oblíbený výletní cíl, na některých místech před covidovou krizí už návštěvnost narážela na limity. I proto je záměrem lákat veřejnost i na méně známé trasy. Kraje chtějí obnovovat a propojovat značení, rozšiřovat cyklotrasy, opravovat turistické mapy, zajišťovat údržbu tratí pro běžecké lyžování. Loni uskutečnily projekt na zavedení nabíjecích stanic na elektrokola, což představovalo investici 1,2 milionu pro každý kraj.

Snaha o společnou prezentaci Jeseníků začala podle předsedy Euroregionu Praděd Milana Ráce už před deseti lety. Podpis memoranda o partnerství je podle něj příslibem navázání dlouhodobé spolupráce mezi oběma organizacemi destinačního managementu.

"Jsem rád, že se toto spojení povedlo. Jeseníky samozřejmě nejsou jediné hory, které tu máme. Jinde se ale zatím taková spolupráce nepodařila. Turistu nezajímá, jestli je na straně jednoho nebo druhého kraje. Zajímá ho, aby skibus jezdil bez ohledu, jestli je v té nebo oné vesničce, aby turistická karta, která vám dává slevy, platila na celém území," řekl ředitel státní agentury CzechTourism Jan Herget.

Kvůli pandemii koronaviru Jeseníky jako turistická destinace loni ztratila na tržbách asi dvě miliardy korun. Novinkou, která by měla pomoct marketingovým aktivitám oblasti je logo a logomanuál Jeseníků. Nový vizuální styl se promítne do informačních materiálů i do suvenýrů a dalších předmětů.

Do Jeseníků podle předsedy správní rady  organizace Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu Adama Kalouse přijíždí nejvíce turistů z tuzemska. Jsou podle něj spádovými horami především pro Jihomoravský kraj a Moravskoslezský kraj, kde se ale o cestovatele "přetahují" s Beskydami. Ze zahraničních turistů jsou nejvýznamnější Poláci. "Jsem rád, že můžeme společně poskytnout návštěvníkům i místním ucelenou a širokou nabídku služeb, doporučení a informací o tom, co u nás mohou prožít. Spojením aktivit a propagace budeme využívat společné energie, personálních a finančních zdrojů a vytvoříme velmi efektivní synergie obou dvou destinačních managementů," věří Adam Kalous.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu

Štítky rekreace, turistika, finance, Jeseníky, grafika, logo, Moravskoslezský kraj, Praha, Olomoucký kraj, Adam Kalous, pandemie covidu-19, CzechTourism, Euroregion Praděd

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kraje spojí síly pro rozvoj cestovního ruchu v Jeseníkách. Propagaci má vylepšit i nové logo  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.