Druhou polovinu nového mostu na rušné Masarykově třídě v Olomouci plánuji stavbaři nasunout nad řeku Moravu na podzim. Poslední piloty už byly dokončeny a v létě bude připravena ocelová konstrukce mostu, který pro svůj vzhled dostal název Rejnok. První polovina mostu byla přes řeku Moravu nasunuta na přelomu loňského a letošního roku, stavba celého mostu má skončit v létě příštího roku.
"V průběhu června dorazily první ocelové díly nosné konstrukce návodní části mostu. Zbývající díly dorazí během července. Kompletace druhé poloviny Rejnoka bude probíhat prakticky celé léto v prostoru na levém břehu směrem k nádraží," uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. V říjnu bude druhá polovina mostu pomocí hydraulických pístů nasunuta nad řeku po výsuvné dráze, která je již téměř dokončená. "Následovat bude betonáž a izolace," dodal Gargulák.
Poslední čtyři piloty z více než tisíce stavaři vyvrtali a vybetonovali v korytě Moravy během stavby protipovodňové ochrany města. Poslouží k založení poslední části mostního pilíře, na který bude umístěna tzv. návodní polovina konstrukce mostu. Nový most na Masarykově třídě bude ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celková délka dosáhne 63,3 metru a široký bude 26,3 metru. Most povede ve výšce 7,65 metru nad dnem řeky.
Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření v této části Olomouce. Na pravém břehu řeky Moravy vzniká náplavka a kameníci obkládají nábřežní zdi žulovými kameny. Po dokončení zahájí práce na dlažbě. Podle Garguláka postupují práce i na protějším břehu. "Na levém břehu jsme rozebrali původní historickou zeď, rozšířili koryto, dokončili ražbu kanalizačního sběrače a betonování pilot i mikropilot. Můžeme tak zahájit přípravu na betonování základů pro obklad levobřežní zdi, který sestavíme dle požadavku orgánů památkové péče částečně z původních pískovcových kamenů," podotkl Gargulák.
Stavba protipovodňových opatření u centra Olomouce začala na jaře 2018 a má trvat čtyři roky. Stát bude 750 milionů korun. Projekt zahrnuje stavbu dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavbu hrází a protipovodňových zdí i rozšíření koryta řeky Moravy a nábřeží. Nový most v Komenského ulici už byl loni v únoru otevřen pro dopravu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.