Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 26. července 2021, 11:28
Národní pivovar Budějovický Budvar má za sebou i přes komplikace spojené s koronavirovou krizí úspěšný rok. V loňském roce meziročně zvýšil výstav piva o tři procenta na celkový objem 1,731 milionů hektolitrů. To je nejvyšší výstav v historii pivovaru. Stouply také tržby Budvaru, které v roce 2020 dosáhly rekordních 2,812 miliardy korun.
Pivovar zároveň loni vyexportoval nejvíce piva ve své historii. Objem vývozu se zvýšil na 1 193 862 hektolitrů. Budějovický Budvar loni vyvážel pivo do téměř 80 zemí světa. Tradičně byly nejvýznamnějšími exportními trhy Německo, Polsko, Slovensko, Rusko a Spojené Království. Více než 90 procent objemu exportu pivovaru tvořil světlý ležák Budweiser Budvar Original, který se v některých zemích prodává pod značkami „Budějovický Budvar“ nebo „Czechvar“.
Pivovar dosáhl v loňském roce rekordních tržeb za vlastní výrobky a služby přesahující 2,812 miliardy korun. Samotné tržby za pivo se meziročně zvýšily o 0,7 procenta na 2,735 miliardy korun.
„I přes veškeré problémy hodnotíme rok 2020 jako úspěšný. Jsem rád, že se nám i nadále daří naplňovat strategii a vizi národního pivovaru. Poděkování patří i našim zaměstnancům za jejich úsilí a dosažené výsledky v tak komplikovaném roce,“ říká Petr Dvořák, ředitel Budějovického Budvaru.
Dobré obchodní výsledky se příznivě promítly i do hospodaření podniku. Zisk před zdaněním se meziročně zvýšil o 2,3 procenta na hodnotu 371,9 miliardy korun, což je od roku 2001 zatím nejlepší dosažený výsledek.
V roce 2020 pivovar uvedl na trh do segmentu off trade nový hořký ležák Budvar 33 – „první hořký ležák z Budvaru“. Ležák si už v předchozím roce u zákazníků získal velmi příznivou odezvu, i proto se pivovar rozhodl uvést Budvar 33 na trh i v lahvích a plechovkách. Právě hořký ležák pomohl v loňském roce Budějovickému Budvaru i přes uzavření hospod a restaurací k velmi dobrým obchodním výsledkům.
I v roce 2020 pokračoval pivovar v realizaci rozvojového plánu, který byl zahájen již v roce 2015. Na investice loni vynaložil Budějovický Budvar 410 milionů korun. V loňském roce uvedl pivovar například do plného provozu novou lahvovou linku. Po ukončení všech naplánovaných investic v celkové hodnotě 2,5 miliardy korun se roční výstav pivovaru zvýší na více jak 2 miliony hektolitrů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.