Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Z olympioniků může z reklamy nejvíce získat judista Krpálek, míní experti

Svůj reklamní potenciál po olympijských hrách v Tokiu z úspěšných českých sportovců nejvýrazněji zvýšil judista Lukáš Krpálek. Od sponzorů může získat řádově až miliony korun navíc. Polepšit si mohou i další úspěšní sportovci, jejich dosah ovšem bude spíše lokální. Marketingový potenciál zároveň mohou navýšit i sportovci, kteří sice nevybojovali na hrách medaili, ale vedle kvalitního výkonu zaujali i emotivním příběhem. Myslí si to marketingoví experti.

Krpálek měl podle odborníků největší reklamní potenciál z českých sportovců startujících na olympiádě už před jejím začátkem. Zisk další zlaté medaile pak jeho pozici ještě posílil. "Od sponzorů může navíc získat řádově miliony korun," tvrdí expert na sportovní marketing Jiří Mazánek. Úspěšný judista zaujal už před pěti lety, kdy získal svou první zlatou olympijskou medili na hrách v Riu de Janeiru. Nyní svou popularitu ještě navýšil dalším zlatým úspěchem po přechodu do nejvyšší váhové kategorie ve své disciplíně.

Olympijské hry v Tokiu skončily v neděli. Čeští sportovci na nich získali celkem 11 cenných kovů, z toho čtyři zlaté medaile.

Polepší si i ostatní úspěšní medailisté, zejména pak vítězové svých disciplín. Podle Mazánka však už bude jejich efekt oproti Krpálkovi spíše lokální. Na kolik si mohou úspěšní sportovci přijít z reklamy je podle analytiků však složité predikovat. Mazánek před Olympiádou odhadoval, že zlatý medailista v populárním sportu si může ročně od sponzorů v optimálním případě přijít až na pět milionů korun. "Ale to jsou zářné výjimky. Běžně je to spíš do jednoho milionu korun," dodal.

Výkonného ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica upozorňuje, že zaujmout může i emotivní výkon některého ze sportovců. "Silný příběh může být nakonec důležitější než samotný výkon, který se u některých sportovců už očekával a jejich marketingový potenciál již partneři čerpali před olympiádou," míní Hlavica. V této souvislosti zmínil například atletku Kristiinu Mäki, která postoupila do finále běhu na 1500 metrů. "Její autentické dojetí, skutečnost, že je mladá matka i fakt, že se rozhodovala mezi Finskem a Českou republikou a dala přednost reprezentování naší země z ní může udělat zajímavou osobnost pro cílovou skupinu mladých žen a maminek," podotkl Hlavica.

Celkový objem reklamy zadávané v Česku v souvislosti s olympiádou podle Hlavicy nikdo nezná, řádově jde o desítky až stovky milionů korun. Loni se v souvislosti s odložením olympiády hovořilo o zrušení kampaní za zhruba 100 milionů Kč.

V Tokiu si cyklisté pod dres museli dávat led nasypaný do dámských punčoch, popisuje masér reprezentace

Z olympiády v Tokiu se vrátil masér české cyklistické silniční reprezentace Michal Frantík, rodák ze Střeně na Olomoucku. Jak jeden z největších sportovních svátků na zemi prožíval, co ho překvapilo a co zklamalo? O tom mluví v obsáhlém rozhovoru.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Dalibor Mašek

Štítky reklama, olympiáda, sport, Lukáš Krpálek, olympijské hry, judista, Jiří Mazánek, Tokio, Marek Hlavica, Česko, Letní olympijské hry 2021, Rio de Janeiro

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Z olympioniků může z reklamy nejvíce získat judista Krpálek, míní experti  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.