Krásný úsměv sobě i dětem v nemocnicích – to je poslání Světového dne úsměvů v podání Zdravotního klauna. Loni zdravotní klauni rozdali celkem 15 279 hodin smíchu na dětských odděleních, ale také v domovech seniorů nebo třeba v hospicu.
„Úsměv je náš hlavní nástroj i cíl, je to znak toho, že se nám podařilo přinést radost tam, kde nacházíme spíše smutek. Smích a úsměv je pro nás tou největší hodnotou, je tedy logické, že tento den musíme náležitě oslavit, a jak jinak, než v nemocnicích a dalších zařízeních, která navštěvujeme,“ říká Kateřina Slámová Kubešová, ředitelka Zdravotního klauna.
Za rok 2020 rozdali Zdravotní klauni celkem 15 279 hodin smíchu v rámci 3 816 návštěv nejen na dětských odděleních, ale také v domovech seniorů nebo třeba v hospicu. Pokud si i vy přejete, aby těchto hodin bylo letos ještě více, navštivte ve dnech 1.10. - 3.10. parfumerie Marionnaud v obchodním centru Šantovka, kde budete mít možnost osobně přispět na činnost Zdravotního klauna.
„Někteří z nás mají se Zdravotním klaunem i osobní zkušenost, a tak nešlo jinak, než je ku příležitosti Dne úsměvů podpořit, co to jde. Za dar v hodnotě minimálně 300 Kč poděkujeme každému dárci věnováním rtěnky,“ říká Marcela Holečková ze společnosti Marionnaud.
„Málo se ví, že Zdravotní klauni nejsou dobrovolníci, je to profese, která s sebou nese své nároky. Klauni musí mít samozřejmě herecké nadání, kladný vztah k lidem, zejména dětem, ale mimo to se musí orientovat v oblastech medicíny, komunikace a psychologie. Pravidelně musí absolvovat povinná školení a workshopy a neustále se ve svém oboru posouvat. Pracujeme na zlepšování kvality a profesionality našich Klaunů – i na to putují prostředky věnované Zdravotnímu klaunovi a jsme moc rádi za všechny individuální dárce, kteří tvoří téměř 80 % zdrojů našeho financování,“ doplňuje Kateřina Slámová Kubešová.
Pokud se vám nepoštěstí prodejny Marionnaud navštívit, stále můžete přispět skrze platební bránu nazdravotniklaun.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.