Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Příjemnější čekání během nákupů. Šantovka plánuje změny podle pocitových map

S využitím pocitových map zaznamenali experti dojmy zákazníků i zaměstnanců olomoucké obchodní galerie Šantovka. Na základě zjištěných informaci má populární cíl pro nákupy nedaleko centra města projít v příštím roce změnami. Změní se například jídelní zóna a rozšíří se i relaxační místa.

Hlavní poznatky před plánovanou změnou designu a vnitřního uspořádání galerie přiblížil mluvčí obchodního centra Petr Hlávka. „Na základě podnětů z výzkumu budeme chtít rozšířit foodcourt a dodat mu více zeleně,“ řekl k plánům Šantovky Hlávka a pokračoval: „Budeme se snažit také reagovat na počet relaxačních zón, na jejichž nedostatek poukazovali nejvíce muži, kteří čekají na své partnerky během nákupů. Významnou změnou designu projde také druhé zábavní patro, kde se nachází restaurace, divadlo, kino a bowling.“

Kvůli vysoké poptávce developer zdvojnásobil první etapu bytového projektu Šantovka v Olomouci

Kvůli vysoké poptávce rozšířila developerská skupina Redstone první etapu svého projektu Šantovka Living. Místo dvou bytových domů postaví u soutoku řeky Moravy a Mlýnského potoka v Olomouci čtyři domy. Téměř sedmdesátka bytů se již začala prodávat,...

Výzkum proběhl letos v červenci a v září a účastnili se ho teenageři ve věku od 12 do 17 let a také muži a ženy od 24 do 60 let. „S respondenty jsme společně procházeli prostory centra. Na úvod od nás obdrželi mapu, kde byla vyobrazena všechna patra celé Šantovky. Jejich úkolem bylo do ní skrze barvy zaznamenávat své pocity a tím vyjádřit svůj názor na jednotlivé lokace. Následně byli respondenti výzkumníkem dotázáni na to, proč danou barvu zvolili a jak se na daném místě cítili,“ říká jeden z řešitelů výzkumu sociolog Petr Špůrek, s tím, že poznatky získávali i od zaměstnanců nákupní galerie.

Podle profesora Dušana Šimka z katedry sociologie, andragogiky a kulturní antropologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého může takový výzkum poskytnout přínosná zjištění. „Utváření pocitových map může být velmi užitečným marketingovým nástrojem při rozvíjení nebo rekonstruování komplexního prostoru včetně kulturního a obchodního centra typu Šantovka. Je třeba ocenit hodnotu zjištěných výsledků, ale i použité metodologie šetření,“ podotkl Šimek.

S koledou opět do ulic. Tříkrálová sbírka proběhne i tradiční formou

Koledníci Tříkrálové sbírky by s písní a křídou měli letos opět vyrazit do ulic. Jedna z největších dobročinných akcí se po loňském výrazném omezení vrací ke své původní podobě, dobrovolníci s kasičkami budou dodržovat zpřísněná hygienická opatření....

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Stanislav Heloňa

Štítky Obchod, nákupní centrum, prodejna, Galerie Šantovka, nákupy, Olomouc, Šantovka, galerie, výzkum, Filozofická fakulta Univerzity Palackého

Komentáře

Článek má zakázané vkládání komentářů.

Příjemnější čekání během nákupů. Šantovka plánuje změny podle pocitových map  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.