Počasí dnes22 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Letošní podzim se nese ve znamení dokončování městských investic

PR článek

Každoročně se před zimou dokončují projekty, které města a obce započaly v předchozích obdobích. A ani v Olomouci tomu není jinak.

Nejenže v těchto měsících finišují velké investice, jako je výstavba tramvajové trati na Nové Sady nebo náplavky podél řeky Moravy, ale i ty menší v podobě modernizovaných škol a školek, dětských hřišť, opravených komunikací nebo nových zastávek městské hromadné dopravy a cyklostezek.

Jednou z největších událostí podzimu je zcela jistě dokončení druhé etapy tramvajové trati na Nové Sady a Povel. Na přelomu října a listopadu skončila všechna dopravní omezení související s touto stavbou a začal ostrý provoz. Trasa tramvají byla prodloužena o tři nové zastávky a v ulicích Rooseveltova, Zikova a Schweitzerova byly vybudovány také nové chodníky, cyklostezky nebo parkovací místa. Spolu s tím byly zmodernizovány přilehlé vozovky a doplněno veřejné osvětlení či městský mobiliář. A v průběhu listopadu budou dokončeny zbývající terénní úpravy či výsadba nové zeleně. Náklady na stavbu byly přibližně 470 milionů korun, z čehož téměř 370 milionů pokryly dotace.

Bezpečnější cesta na kole podél rušné Chválkovické

O měsíc dříve byla dokončena nová cyklostezka podél Chválkovické ulice, která byla letošní největší investicí v oblasti cyklodopravy. Téměř kilometr dlouhý úsek začíná u parkoviště při in-line stezce poblíž pevnůstky v Týnečku a pokračuje směrem do města, kde prozatím končí na křižovatce s Luční ulicí.

„Stavbou cyklostezky jsme nyní alespoň částečně ulehčili rušné Chválkovické ulici, která do města přivádí dopravu od Opavy a Šternberka. Snížení dopravní zátěže na výpadovce má sice v budoucnu zajistit výstavba východní tangenty, ale ta začne nejdříve za čtyři roky. Proto jsme usilovali alespoň o částečné zlepšení dopravní situace a bezpečnosti cyklistů, což se teď podařilo naplnit,“ zdůraznil primátor Miroslav Žbánek.

Rozvoj dopravní infrastruktury

Kromě výše zmíněných projektů se na podzim podařilo dokončit také modernizaci autobusové zastávky Envelopa na ulici 17. listopadu. „Autobusový záliv je nově vybudovaný s komfortní šířkou tři metry a s povrchem ze superplastického betonu. Součástí stavebních úprav bylo i předláždění nástupiště. Nově je zde umístěn také autobusový přístřešek, který cestujícím dosud chyběl,“ popsal novou podobu zastávky ve směru na tržnici vedoucí odboru dopravy Marek Černý s tím, že pro lepší komfort cestujících bude v nejbližších měsících doplněna také o elektronický označník. V tomto případě stavební práce vyšly na zhruba 3 miliony korun a s jejich úhradou pomohl Olomoucký kraj.

Opravy se dočkaly i dvě tramvajové křižovatky na třídě Svobody. Stavební práce postupně probíhaly na křižovatce s Aksamitovou ulicí a u okresního soudu. Dopravní podnik města Olomouce na těchto místech potřeboval provést nezbytné opravy tramvajových kolejí a město Olomouc se k němu připojilo s opravou přilehlých vozovek včetně chodníku před poliklinikou. Na část oprav, která byla v režii města, bylo vyčleněno celkem 11,3 milionů korun.

Zpřístupnění náplavky pro veřejnost

Další dokončeným projektem měnícím tvář Olomouce je náplavka na pravém břehu řeky Moravy mezi Masarykovou třídou a Komenského ulicí. Jedna z dominant protipovodňových opatření, které v Olomouci realizuje Povodí Moravy, byla nedávno zkolaudována a nyní už slouží veřejnosti. Ještě však chybí dokončit levý břeh, kde došlo k dílčím zdržením způsobeným pandemií koronaviru a opožděnými dodávkami žulových kamenů. Hotovo však bude ještě v listopadu.

„Smyslem náplavky bylo přiblížit řeku lidem a vytvořit odpočinkovou zónu v blízkosti řeky. To se nám povedlo a už dnes vidíme, jak tento trend napodobují další města,“ dodal generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Drobné projekty

Společně s většími akcemi byly na podzim dokončeny také některé menší investice. V září skončila modernizace dětského hřiště v ulici U Kovárny v Neředíně. Součástí stavebních prací za 1,6 milionu korun bylo odstranění stávajících herních prvků včetně základů a instalace velké herní sestavy ve tvaru letadla, kterou doplnila věž s klouzačkou a lezeckou stěnou.

S přehlednějším odstavováním sdílených kol a elektrokoloběžek pak pomáhají nově vyznačené parkovací zóny. V ulicích se v rámci pilotního projektu postupně objevilo prvních padesát míst, kde vodorovné dopravní značení s piktogramem vymezuje prostor, kde mají uživatelé kola a koloběžky správně parkovat. Město navíc s provozovateli sdílené mikromobility dohodlo, že náklady na vyznačení zón uhradí oni.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky investice, dokončení, magistrát, Olomouc, podzim, projekt, řeka Morava, Povodí Moravy (státní podnik), pandemie covidu-19, Miroslav Žbánek, Dopravní podnik města Olomouce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Letošní podzim se nese ve znamení dokončování městských investic  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.