Statutární město Olomouc spustilo vylepšenou aplikaci Moje Olomouc. Ta má nový design a vedení města slibuje uživatelsky přívětivější prostředí s vyhledáváním a dalšími možnostmi, včetně objednávání na přepážky magistrátu.
„Díky evropským dotacím jsme mohli pokročit s vylepšováním městské mobilní aplikace, která je teď zase o kus modernějším pomocníkem nejen pro Olomoučany, ale i pro turisty, studenty a lidi, kteří k nám dojíždějí za prací,“ vysvětlil v úvodu tiskové zprávy primátor Miroslav Žbánek (ANO).
Podle něho by uživatelé měli v aplikaci najít všechny důležité informace na jednom místě, případně skrze ni vyřídit většinu záležitostí spojených s komunikací s úřadem. Lidé si totiž přímo v aplikaci mohou vyřídit objednání na přepážky na úřadech.
Aktualizaci spustilo město na konci ledna a přinesla hned několik novinek v čele se třemi přednastavenými moduly, které dosud v aplikaci chyběly. Při prvním spuštění aplikace si tedy uživatel vybere, zda chce vidět obsah pro občany, studenty nebo turisty, přičemž mezi nimi může volně přepínat a každý ze zmíněných modulů má svůj výběr ikon. „Jednotlivé položky lze různě přehazovat, přidávat, nebo naopak skrývat. Každému totiž vyhovuje něco jiného,“ vysvětlil městský webmaster Pavel Snášel.
„Vývoj aplikace je dlouhodobý proces. Chceme ji nadále zdokonalovat a zvyšovat její funkčnost. Poslední aktualizací jsme si připravili půdu i pro další změny, které přijdou v budoucnu,“ vysvětlil náměstek primátora pro IT Tomáš Pejpek.
Aplikace Moje Olomouc funguje od roku 2018 a postupně zahrnuje více modulů. Prostřednictvím ní je tak možné koupit si jízdenku, zaplatit parkování, komunikovat s úřadem nebo nahlásit závadu. Nechybí v ní ani kalendář akcí, interaktivní mapa nebo nastavitelné push notifikace.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.