Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Olomouc má vylepšenou aplikaci pro chytré telefony. Slibuje snazší komunikaci s úřady. Vyzkoušeli jsme ji

Statutární město Olomouc spustilo vylepšenou aplikaci Moje Olomouc. Ta má nový design a vedení města slibuje uživatelsky přívětivější prostředí s vyhledáváním a dalšími možnostmi, včetně objednávání na přepážky magistrátu.

Vyzkoušeli jsme aplikaci Moje Olomouc
Komunikace s úřady je jasně členěná podle toho, jakou záležitost chce občan vyřešit. Člověk se snadno v intuitivním prostředí zorientuje a zjistí, kde a s kým může řešit ztracený pas v uvedených úředních hodinách. Podobně tomu je i v případě objednání se na přepážku, například k vyzvednutí řidičského průkazu. Žadatel snadno zjistí, jaké dny je možné se k přepážce objednat a následně si vybere čas.
Uživatelé - studenti většinou neocení možnost objednávat se k přepážkám, případně vyhledávat informace k vyřízení osobních dokladů. Přínosný pro ně je kalendář akcí s událostmi na dlouhou dobu dopředu, možnost si zobrazit restaurace s poledními menu včetně cen, případně informace ke sdílené nebo městské dopravě.
Pro turisty si tvůrci aplikace navíc připravili přehled ubytovacích zařízení, restaurací, památek nebo informačních center.
Součástí aplikace je i hlášení závad s interaktivní mapou. Kdokoliv si tak může prohlédnout, kde je nefunkční veřejné osvětlení nebo spadlý strom.  U každé takové závady je i informace, jestli byla závada vyřešena či nikoliv.

„Díky evropským dotacím jsme mohli pokročit s vylepšováním městské mobilní aplikace, která je teď zase o kus modernějším pomocníkem nejen pro Olomoučany, ale i pro turisty, studenty a lidi, kteří k nám dojíždějí za prací,“ vysvětlil v úvodu tiskové zprávy primátor Miroslav Žbánek (ANO).

Podle něho by uživatelé měli v aplikaci najít všechny důležité informace na jednom místě, případně skrze ni vyřídit většinu záležitostí spojených s komunikací s úřadem. Lidé si totiž přímo v aplikaci mohou vyřídit objednání na přepážky na úřadech.

Aktualizaci spustilo město na konci ledna a přinesla hned několik novinek v čele se třemi přednastavenými moduly, které dosud v aplikaci chyběly. Při prvním spuštění aplikace si tedy uživatel vybere, zda chce vidět obsah pro občany, studenty nebo turisty, přičemž mezi nimi může volně přepínat a každý ze zmíněných modulů má svůj výběr ikon. „Jednotlivé položky lze různě přehazovat, přidávat, nebo naopak skrývat. Každému totiž vyhovuje něco jiného,“ vysvětlil městský webmaster Pavel Snášel.

 „Vývoj aplikace je dlouhodobý proces. Chceme ji nadále zdokonalovat a zvyšovat její funkčnost. Poslední aktualizací jsme si připravili půdu i pro další změny, které přijdou v budoucnu,“ vysvětlil náměstek primátora pro IT Tomáš Pejpek

Aplikace Moje Olomouc funguje od roku 2018 a postupně zahrnuje více modulů. Prostřednictvím ní je tak možné koupit si jízdenku, zaplatit parkování, komunikovat s úřadem nebo nahlásit závadu. Nechybí v ní ani kalendář akcí, interaktivní mapa nebo nastavitelné push notifikace.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Daniel Vachek

Štítky Moje Olomouc, Olomouc, chytrý telefon, aplikace, komunikace, úřady

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Olomouc má vylepšenou aplikaci pro chytré telefony. Slibuje snazší komunikaci s úřady. Vyzkoušeli jsme ji  |  Společnost  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.