V průměru ročních příjmů na osobu za rok 2021 obsadili obyvatelé Olomouckého kraje dvanáctou příčku ze čtrnácti krajů České republiky. To i přesto, že příjmy domácností rostly rychlejším tempem než v ostatních regionech. Za celorepublikovým ukazatelem zaostává Olomoucký kraj podle Českého statistického úřadu o takřka 28 tisíc korun.
Při přepočtu na jednu osobu se roční příjmy obyvatel České republice v roce 2021 meziročně zvýšily o 16 922 korun na 249 559 korun. V Olomouckém kraji byl příjem 226 791 korun.
Pondělí, 3. dubna 2023, 17:02
V Olomouckém kraji se loni podle údajů Českého statistického úřadu podařilo dokončit nejvíc bytů od roku 1991. Celkem šlo o 2543 jednotek, šedesát procent připadá na olomoucký okres. Krajské město táhne také výstavbu bytových domů. Kvůli vysokým...
Z pohledu rozdělení domácností do příjmových skupin podle čistého měsíčního příjmu na osobu spadala předloni bezmála třetina domácností v Olomouckém kraji do kategorie v rozmezí 15 až 20 tisíc korun. Nejnižší měsíční příjmy do šesti tisíc korun na osobu uvedlo 1,3 procenta domácností v kraji. Podobně vysoký podíl domácností v kraji měl čistý příjem na osobu vyšší než 50 tisíc měsíčně. Celorepublikový úhrn domácností s příjmem na osobu 50.000 korun a více obnášel tři procenta.
Podle dotazníkového šetření zařazeného do průzkumu Životní podmínky 2022 se v Olomouckém kraji postupně zvyšuje podíl domácností, které dle svého názoru vycházejí s penězi s obtížemi i přesto, že se jejich příjmy dlouhodobě zvyšují. V roce 2021 mělo problém vyjít se svým příjmem 38,9 procenta domácností a v roce 2022 tuto potíž uvedlo již 41,3 procenta dotazovaných. Naopak velmi snadno se svým příjmem vycházela každá dvacátá domácnost.
Loni v Olomouckém kraji hospodařilo 260 700 domácností, které měly 610 200 členů. Průměrná domácnost čítala 2,34 člena, tedy mírně více než republikový průměr. Nejvíce domácností v kraji bylo dvoučlenných - 34,4 procenta a jednočlenných - 30,4 procenta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.