Na zkušební dráze firmy Barum v Otrokovicích zazářili ostřílení šoféři z Olomouckého kraje na republikovém šampionátu řidičů záchranných služeb. Takřka každá ze čtrnácti krajských záchranek České republiky vyslala dva reprezentanty, kteří zápolili celkem ve čtyřech náročných disciplínách. V součtu časů měli jezdci z Olomouce a Prostějova nejlepší čas, a ovládli tak týmovou soutěž.
Čtvrtek, 30. března 2023, 06:49
Čtvrt roku testovali záchranáři v Olomouci elektromobil Volkswagen ID.4 GTX a ověřovali možnost využití vozu s elektrickým pohonem pro ostrý provoz akutní zdravotnické pomoci. Zatímco jízdní vlastnosti potřebné pro rychlý transport na místo zásahu...
Nejen své řidičské schopnosti muselo prokázat osmadvacet šoférů sanitek z celé České republiky v průběhu 2. ročníku mistrovství republiky řidičů záchranných služeb. Na start se v sobotu 16. září postavili i Ivan Horák z Prostějova a Jiří Mikiska z Olomouce. A v nabité konkurenci se rozhodně neztratili, právě naopak. Ivan Horák zužitkoval šestadvacet let zkušeností u záchranky a obsadil druhou příčku, mladší kolega z jedné z olomouckých výjezdových základen pak zvládl náročný závod jako šestý nejrychlejší. Součet jejich časů přinesl nejnižší hodnotu ze všech regionů, a tak Olomoucký kraj v týmové soutěži obsadil první příčku.
„Gratulujeme i všem ostatním kolegům z jiných krajů, ať už byli na bedně či nikoliv – všichni byli maximálně profesionální, kolegiální a za každé situace s úsměvem na rtech, prostě parta. A o tomhle tato práce vždycky byla, je a bude,“ zdůraznila na webu Zdravotnické záchranné služby Olomouckého kraje mluvčí záchranky Lucie Mikisková.
Řidiči museli zvládnout automobilový slalom, který absolvovali všichni ve stejném vozidle Opel Corsa. Druhou disciplínou pak byla jízda na přesnost. V této části závodu projeli šoféři ve svých sanitkách trať složenou ze slalomu dopředu i při couvání. V případě reprezentantů z Olomouckého kraje se jednalo o vozy Volkswagen Kastenwagen, domácí vítěz Jan Kojecký závodil se sanitkou VW System Strobel. Dalším úkolem jízdy přesnosti bylo podélné i kolmé parkování nebo zastavení s pravým předním kolem ve vyznačeném prostoru. Kromě rychlosti bylo rozhodující i zastavení vozidla co nejblíž od překážky, vše bez asistenčních systémů automobilu. Další výzvou na republikovém šampionátu byla výměna kola na osobním automobilu. Soutěžící prověřila soutěž také testem z pravidel silničního provozu zaměřené na řízení vozidel s právem přednosti v jízdě.
„Náročné soutěžní disciplíny jsou jen částí toho, co všechno musí šoféři mobilních jednotek intenzivní péče v každodenní praxi zvládnout. Při své práci mají obrovskou zodpovědnost za to, aby v náročném silničním provozu dojeli bezpečně na místo události a stejně tak odvezli pacienta do nemocnice. Jen málokdo si uvědomuje, že řidiči sanitek jsou pravou rukou záchranářů a lékařů při poskytování přednemocniční neodkladné péče. Musí tak rozumět autům i lidem, a přitom mít skutečně pevné nervy,“ uvedla mluvčí pořádající zlínské záchranky Gabriela Netopilová Sluštíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.