Milovníci pěnivého moku zaplatí za svůj oblíbený nápoj více peněz. Ceny místních značek Holba, Zubr a Litovel stoupnou o několik procent. Důvodem jsou mimo jiné rostoucí náklady. Značky spadají pod Pivovary CZ Group, které jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku.
"Do nové cenové politiky musíme alespoň částečně promítnout loňskou stagnaci našich cen, růst našich výrobních nákladů nebo vysoké náklady na energie způsobené smlouvou s nevýhodnou fixací. Ceny surovin by se meziročně zvýšit neměly, ale na druhou stranu chceme navýšit osobní náklady o deset procent, tedy mzdy našich zaměstnanců. Hodláme být nadále dobrým a vyhledávaným zaměstnavatelem. V neposlední řadě se chystáme také významně investovat do našich značek i obchodní expanze," uvedl marketingový ředitel Pivovarů CZ Group Jiří Vlasák, podle kterého se jarní zvýšení cen bude týkat lahvového i sudového piva.
Loni pivovarnická skupina Pivovary CZ Group ceny piva pro maloobchodní trh neupravovala. "Cenová úroveň našich piv byla dlouho stabilní. Když ostatní pivovary ceny kvůli rostoucím nákladům zvyšovaly, tak my jsme se je naopak snažili držet na stávající úrovni. Vznikl tak poměrně výrazný rozdíl v prodejních cenách, který teď chceme postupně narovnat," podotkl Vlasák.
Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku. Stoprocentní podíl ve společnosti Pivovary CZ Group loni koupila firma Pivovary Triangl, ve které má majoritní podíl Kofola.
Středa, 25. září 2024, 19:03
Piva ze střední Moravy uspěla v prestižní pivovarnické soutěži České pivo. První místo v kategorii výčepních piv získalo pivo Zubr Gold, bronz si odváží nealkoholické pivo Litovel Řezaný citron. Letos se do soutěže přihlásilo 26 pivovarů se 101...
Společnost Pivovary CZ Group v roce 2024 zvýšila tržby o zhruba deset procent, předloni utržila 1,47 miliardy korun. Výstav tří pivovarů v Přerově, Litovli a Hanušovicích loni vzrostl přibližně o sedm procent, na prodej piva měly negativní dopad zářijové záplavy. V roce 2023 pivovarnická skupina zvýšila produkci o 7,3 procenta na 826 tisíc hektolitrů, což bylo nejvíce za posledních 15 let.
Zhruba třetinu produkce skupina Pivovary CZ Group prodává v sudech, zbývající část připadá na lahve a plechovky. Vedení Pivovary CZ Group se podle Vlasáka bude snažit v době poklesu tuzemského pivního trhu najít nový prostor pro odbyt pivních značek Holba, Zubr a Litovel. Zaměří se také na zvýšení dodávek piva do obchodních řetězců. Do zahraniční loni skupina Pivovary CZ Group vyvezla zhruba třetinu produkce. Exportovala zejména na Slovensko, do Polska, Německa a Maďarska. "Pivo vyvážíme i na méně tradiční trhy, jako je například Vietnam či Kuba," řekl Vlasák.
Majitelem společnosti Pivovary CZ Group dříve byla Moravská pivovarská. Sto procent akcií Pivovary CZ Group koupila loni na jaře firma Pivovary Triangl, ve které má 51procentní podíl společnost Kofola ČeskoSlovensko. Investiční skupina RSJ drží 29 procent a společnost Úsovsko 20 procent. Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 14 výrobních závodů na pěti evropských trzích a téměř 2800 zaměstnanců.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.