Tržby v obchodech vzrostly přes víkend o desítky procent, nákupáky byly narvané

Autoři | Foto pixabay.com

Tržby tuzemských obchodníků o třetím adventním víkendu vzrostly meziročně i proti předchozí sobotě a neděli až o desítky procent a obecně byly nejvyšší v tomto roce. Vedle elektroniky, oblečení a kosmetiky lidé více nakupovali potraviny na sváteční stůl. Zájem se také z e-shopů částečně přesunul do kamenných nákupních center, před některými se tvořily kolony aut.

Podle ředitelky Slevomatu Marie Havlíčkové měla většina lidí po výplatě a zároveň to byly poslední dny, kdy bylo možné garantovat včasné dodání zboží do Vánoc v internetových obchodech.

„Opět jsme zaznamenali výrazný nárůst počtu zákazníků. Mezi nejprodávanější položky sice stále ještě patří kosmetické balíčky nebo oblečení. Skladba nákupních košíků ale ukazuje, že už to není tolik o nákupu dárků jako spíše o potravinách na sváteční stůl. Vedle alkoholu se prodává ovoce, zelenina a mléčné výrobky," řekl ČTK mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.

V obchodech s elektronikou Euronics byly podle mluvčí Lenky Mastešové prodejní výsledky srovnatelné s předchozím víkendem, ale meziročně narostly téměř o 60 procent. „Adventní prodeje na e-shopu Euronics.cz absolutně ovládla svítící autodráha Magic Tracks. V prodejnách je žebříček TOP produktů absolutně odlišný. Dál vedou prodeje čističky vzduchu a na druhém místě je zastřihovač vousů Braun," dodala.

V Datartu byly v sobotu a dnes prodejním hitem herní konzole, velký zájem byl také o kapslové kávovary a mobilní telefony. Mezi vánoční hity se letos poprvé dostaly robotické vysavače a drony. Díky proběhlé premiéře nového dílu Star Wars se zmnohonásobil prodej veškerých věcí s touto tématikou, od herních konzolí, holicích strojků, DVD až po hrnky a trika.

„O tomto víkendu dochází ke zlomu, zákazníci se hromadně přesouvají z e-shopů do prodejen. Na nápor v prodejnách jsme připraveni, jednak posilujeme počty zaměstnanců, ale i jejich závozy zbožím. Zákazníci, kteří budou ještě nakupovat v e-shopu, tak si zboží raději vyzvednou v prodejně," doplnila mluvčí Iva Pavlousková.

V internetovém obchodě Mall.cz zaznamenali růst o desítky procent. Nejvíce zákazníci utráceli za malé domácí spotřebiče, které ve srovnání s předchozím týdnem rostly o dalších 30 procent. Zájem o hračky pak stoupl o pětinu. Rostl také prodej drobné elektroniky spolu s videotechnikou a počítače a mobily. Vůbec nejprodávanějším produktem tento týden byl mobilní telefon Xiaomi, mlýnek na kávu, parní čistič oken, tyčový mixér a oblíbená hračka Robot Zigy. Další e-shop Kasa.cz zaznamenal růst objednávek v porovnání s loňskem o čtvrtinu. Nejvíc se v Kase prodávají mobilní telefony, notebooky, pračky, sušičky, ale také sportovní zboží a vybavení do dílny.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky internetový obchod, elektronika, mobilní telefon, Marie Havlíčková, Kasa.cz, Vánoce, Tesco, Xiaomi, Euronics, Mall.cz

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.