Projekt výrazného rozšíření nákupního centra Galerie Šantovka nedaleko historického centra Olomouce nebude mít podle krajského úřadu významný dopad na okolí, takže nebude zkoumán podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Společnost Office Park Šantovka tak může pokračovat v přípravě projektu.
Nákupní centrum Galerie Šantovka bylo v Olomouci otevřeno v roce 2013 a patří mezi deset největších nákupních komplexů v zemi. V nové čtyřpodlažní přístavbě má vzniknout 80 obchodů a šest stovek parkovacích míst. Pokud investor získá všechna povolení, tak novou část obchodního centra plánuje postavit v letech 2019 a 2020.
Veškeré připomínky a požadavky, které byly uvedeny v doručených vyjádřeních k záměru rozšíření Galerie Šantovka, lze podle krajského úřadu řešit v následných řízeních. „Podmínky vyplývající z platné legislativy musí být respektovány bez ohledu na proces posuzování vlivů na životní prostředí dle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. S ohledem na výše uvedené krajský úřad nepovažuje další posuzování záměru za nutné a přínosné," stojí v rozhodnutí krajského úřadu.
Další posuzování projektu rozšíření nákupního centra nepožadovalo ani město Olomouc. „Prokázání souladu s územním plánem bude předmětem dalšího stupně řízení dle stavebního zákona, tedy řízení pro vydání územního rozhodnutí," uvedli úředníci.
Galerie Šantovka, v níž je 200 obchodů, stojí na místě zkrachovalého podniku Milo. Nákupní centrum má prodejní plochu 46.000 metrů čtverečních. V chystané přístavbě, jejíž užitná plocha je 51.300 metrů čtverečních, má vzniknout 80 jednotek s celkovou plochou 23.300 metrů čtverečních. „Předmětem stavby je rozšíření obchodního centra Galerie Šantovka směrem na východ na plochu stávajícího parkoviště, dětského hřiště a části volné plochy pro výstavbu," stojí v oznámení společnosti Office Park Šantovka.
Většina třetího podlaží přístavby je vyhrazena divadlu pro 500 diváků. Nová část obchodního centra má být s původní Galerií Šantovka spojena přemostěním nad Mlýnským potokem, tramvajovou tratí a pěší zónou. Projekt obsahuje také dětské hřiště a lávku pro cyklisty.
Návštěvnost nákupního centra se od jeho otevření, které bylo na podzim 2013, postupně zvyšuje. Předloni do něj zavítalo rekordních více než osm milionů lidí. Ve srovnání s rokem 2015 návštěvnost vzrostla o pětinu. Zároveň se zvyšuje ziskovost Galerie Šantovka. V roce 2016 zvýšila meziročně zisk o třetinu ze 70 milionů korun bezmála na 93 milionů korun.
Nákupní centrum Galerie Šantovka je součástí projektu nové městské čtvrti, ve které je plánována i stavba kontroverzní výškové budovy Šantovka Tower. Podle některých odborníků může Šantovka Tower poškodit panorama historického centra Olomouce. Podle podnikatele Richarda Morávka, který se na projektu Šantovka podílí, podobné obavy nejsou na místě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.