Na dodržení homogenity tříd narážejí v souvislosti s návratem maturantů do škol ředitelé gymnázií v Olomouckém kraji. Podle řady z nich to nepůjde dodržet, maturitní semináře navštěvují studenti z různých tříd. Problematická bude podle nich i kombinace prezenční a distanční výuky pro zbylé třídy. Středeční návrat studentů z posledních ročníků však ředitelé v kraji jednohlasně vítají. Návrat do škol kvitují i studenti, obavy však mají ze záplavy písemek.
"Návrat maturantů do škol vítáme, termín se zvládnout dá. Se zajištěním homogenity bude ale problém u maturitních seminářů, které jsou pro tento ročník nejdůležitější, to zkrátka nejde dodržet. Pro pedagogy bude komplikované učit běžné hodiny a mezi tím mít distanční výuku. Přeskládat rozvrh, aby se učitelům v rámci jejich úvazků během dne nestřídaly hodiny běžné výuky a distanční výuky je nereálné. Ale musejí si s tím poradit," řekl dnes ředitel Gymnázia v Zábřehu Martin Paclík.
Na problém s dodržením homogenity tříd poukazuje také ředitel Gymnázia v Šumperku Milan Maceček, kterého podmínky pro středeční návrat maturantů zklamaly. "Je třeba si uvědomit, že právě žáci posledních ročníků mají nejvíce dělené výuky. V některých třídách mají žáci 50 procent výuky nikoli ve třídách, ale ve skupinách seminářů a jazyků. A právě tam se často připravují na maturitní zkoušky," uvedl ředitel. Podle něj kombinace prezenční a distanční výuky je obtížná, ale s určitým vypětím by se měla zvládnout. "Pokud budeme muset učit napůl prezenčně a napůl distančně dokonce jednotlivé třídy, bude to problematické, možná je na místě i slovo chaos. A toto slovo se dá použít i pro hodnocení některých pokynů přicházejících v souvislosti s koronavirem," uvedl Maceček.
Podle ředitele Gymnázia Jakuba Škody v Přerově Jana Rašky je dodržení homogenity maturitních tříd horší než zachování distanční výuky. "Důležité předměty pro maturanty se učí v blocích z více tříd," řekl dnes ředitel. Podle něj bude složité i organizování kombinace prezenční a distanční výuky. "Navíc při prezenční výuce je nutné zajistit nejen výuku, ale i všechny dozory. A nápad s příchodem a odchodem do školy po třídách, aby se studenti nepotkávali, je scestný a obdobně kvalitní jako totéž ve školní jídelně," doplnil ředitel.
Oslovení ředitelé gymnázií v Olomouckém kraji však návrat maturantů i přesto jednoznačně vítají. Například ředitel Gymnázia v Olomouci - Hejčíně Karel Goš ocenil, že školy dostaly časový prostor pro přijetí odpovídajících opatření. Vítají to i studenti, neskrývají však obavy. "Jsem ráda, že se vracíme ještě před maturitou, že máme šanci ještě probrat, co je potřeba, ale na druhou stranu ráda nejsem, protože nám chybí spoustu věcí už z minulého roku a pochybuji, že to za tyhle poslední měsíce před maturitou doženeme," řekla dnes osmnáctiletá Kristýna z Přerova. Poukázala na to, že ani pedagogové zatím neví, jak budou maturity vypadat, jak budou studenty hodnotit a co bude všechno jejich součástí. "Hned jak přijdeme do školy, bude určitě velký tlak na veškeré testy, takže bude i málo času na maturitu," doplnila studentka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.