Základní školy v Olomouckém kraji se rozhodly klasifikovat své žáky na pololetním vysvědčení většinou známkami. Přednost dají známkám před slovním hodnocením, které doporučilo kvůli současné situaci ministerstvo školství. Podle ředitelů známky více vypovídají o aktivitě i znalostech žáka, navíc jsou potřeba pro přijímací řízení. Podle ředitelů škol nezůstanou bez známek ani předměty, jako je tělesná a hudební výchova, které často v distančním rozvrhu chyběly. Ministerstvo poskytlo doporučení k tvorbě pololetního hodnocení školám na začátku ledna. S ohledem na výuku na dálku by se měly zaměřit na odpovědnost dětí za vlastní učení, práci s časem a plnění povinností. Doporučilo přitom školám využít na vysvědčení zejména slovního hodnocení, případně známky doplněné slovním hodnocením.
Vysvědčení se známkami obdrží například děti ze Základní školy Melantrichova v Prostějově, shodl se tamní pedagogický sbor. Podle ředitele školy Romana Pazdery na škole stávající situaci předpokládali a již dopředu se tomu přizpůsobili včetně úprav školního řádu, jehož součástí jsou i pravidla pro hodnocení žáků. „Snížili jsme počty známek potřebné k uzavření klasifikace, upravili jsme vážené průměry tak, aby měli vyučující možnost odrazit ve známce nejen faktické znalosti žáků, ale i jejich přístup k distančnímu vzdělání, možnosti a schopnosti práce s IT technikou a v neposlední řadě i plnění zadaných úkolů, včetně organizace práce a odpovědnosti za vlastní učení," řekl ředitel školy.
Se známkami počítají i v Základní škole Řezníčkova v Olomouci. „Určitě budeme hodnotit známkami, které jsou nejrychlejším a nejjasnějším kritériem zvládnutí školní práce jako celku. Zjistili jsme, že slovní hodnocení je vyžadováno hlavně žáky slabšími, integrovanými a lajdáky, kteří se chtějí vyhnout konkrétní známce pět," řekl ředitel školy Miloslav Palát. Známkovat budou i v Základní škole Zeyerova, sdělila ředitelka školy Vladimíra Švecová. V Základní škole Mozartova v Olomouci bude známky doprovázet slovní hodnocení, určené bude žákům i rodičům, řekl dnes ředitel školy Zbyněk Kundrum. Ke známkám nakonec škola přistoupila kvůli přijímacímu řízení, kde se klasifikace za pololetí vyžaduje.
Děti budou mít nakonec známky i z tělesné a hudební výchovy, tělocvik se přitom na řadě škol distančně vůbec neučil. „V hudební, výtvarné a tělesné výchově mají žáci v tomto pololetí bohužel známky především z teoretických znalostí, za aktivitu a projevený zájem o předmět," uvedl ředitel prostějovské základní školy Roman Pazdera. Ohodnotit zvládnou tyto předměty i v Zeyerově základní škole. „Vyučující nějaké známky mají z doby, kdy žáci mohli být ve škole. V rámci distanční výuky zadávali specifické úkoly, které mohli také hodnotit," uvedla ředitelka Švecová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.