Středa 1. května 2024  |  Svátek má Svátek práce

Průzkumník, konstruktér robotů nebo vynálezce. Olomoucká Pevnost poznání dětem nabízí vědecké kroužky

Role průzkumníků, konstruktérů robotů nebo vynálezců si mohou vyzkoušet děti v odpoledních vědeckých kroužcích v Pevnosti poznání v Olomouci. Konají se v olomouckém science centru a jsou určeny pro děti od pěti do 14 let, každoročně je po nich velká poptávka.

V Pevnosti poznání je na výběr z kroužků Malý vědec, Laboratoř poznání, Laboratoř experimentů, Vědecká výtvarka, Astronomie a robotika, Klub nadaných dětí, Kutílna nebo Bastlíři. Poprvé se otevírá také kroužek Průzkumníci. "Děti u nás objeví tajemství přírody, podívají se do vesmírných dálek, vyzkouší si chemické a fyzikální pokusy, vyrobí například lego robota, rozsvítí diodu nebo vyřeší zapeklité matematické šifry," uvedla koordinátorka vědeckých kroužků Klára Češíková z Pevnosti poznání.

Nový kurz Průzkumníci spojuje jedinečným způsobem historii a geografii. "Budeme se věnovat tématům jako je oheň, voda, vítr a země. Prozkoumáme naši současnost a minulost za využití moderních technologií," upřesnila lektorka. Na účastníky čeká pestrý program. Vyrobí si vlastní sopku nebo mini čističku vody, vyzkoušejí si práci s termokamerami, budou se věnovat problematice požárů, ale také tomu, jaké škody v krajině mohou způsobit povodně. Naplno využijí zázemí a exponáty expozice Živá voda, které se těchto témat týkají.

Včelám v olomoucké Fakultní nemocnici začali s opylováním pomáhat také čmeláci

Včelám ve čtyřicetihektarovém areálu Fakultní nemocnice Olomouc začali s opylování od nynějška pomáhat také čmeláci. Přebývají ve dvou čmelínech a hned se pustili do práce. Včely se do areálu nemocnice vydávají už od roku 2019 z pevnosti Tafelberg.

Odpolední zájmové kroužky trvají hodinu a půl a součástí některých aktivit jsou i návštěvy jednotlivých expozic science centra nebo prohlídka špičkových laboratoří Univerzity Palackého. Registrace je možná na webu muzea.

Centrum popularizace Pevnost poznání Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého sídlí ve zrekonstruované, památkově chráněné budově velkého dělostřeleckého skladu z roku 1857. Otevřelo se v dubnu 2015, jeho vybudování stálo přes 150 milionů korun. Prostřednictvím expozic, dílen, laboratoře a digitálního planetária zde zaměstnanci a studenti univerzity zábavnou a hravou formou přibližují dětem i dospělým vědecké poznatky i historická fakta.

Ohodnoť článek