Po takřka rok a půl trvajícím vyšetřování rozsáhlé železniční nehody u Prosenic navrhli policisté podání obžaloby na jednoho ze strojvedoucích. Ten podle inspektorů špatně vyhodnotil situaci, a to zřejmě i kvůli tomu, že neměl dostatek zkušeností a místo části výcviku dokonce pracoval jako pilot dopravního letadla. Při kolizi vlaků na Přerovsku se loni v lednu nikdo nezranil, škoda ale dosáhla takřka 30 milionů korun.
Policie ukončila vyšetřování střetu dvou nákladních vlaků v Prosenicích na Přerovsku z ledna loňského roku a navrhla obžalovat jednoho ze strojvedoucích z obecného ohrožení z nedbalosti. Celková škoda byla vyčíslena na 28,5 milionu korun. Podle inspektorů Drážní inspekce za nehodou stálo nerespektování návěst stůj jedním ze strojvůdců.
Policisté se případem zabývali téměř půldruhého roku, vyšetřování ukončili na konci dubna. „Spisový materiál byl předán na Okresní státní zastupitelství v Přerově s návrhem na podání obžaloby strojvedoucího. Podezřelému muži bylo sděleno obvinění z přečinu obecné ohrožení z nedbalosti, za který trestní zákoník stanoví peněžitý trest, případně trest odnětí svobody od dvou do osmi let," uvedla policejní mluvčí Miluše Zajícová.
Dva souběžně jedoucí vlaky se za stanicí Prosenice srazily v prostoru výhybky loni ve čtvrtek 13. ledna ve 22:55. Podle informací Správy železnic vykolejily tři vozy, poškozená byla lokomotiva nákladního vlaku a trakční vedení. Přerušený provoz významně zasáhl do železniční dopravy, obnovit se jej plně podařilo téměř po třech týdnech. Dělníci museli na místě opravit nejen trolejové vedení, ale především nahradit v délce 66 metrů výhybku. S odstraňováním následků nehody pomáhal i speciální vyprošťovací tank hasičského záchranného sboru.
Středa, 11. ledna 2023, 09:26
Kuriózní příčiny odhalilo vyšetřování Drážní inspekce v případě loňské srážky nákladních vlaků na hlavním železničním koridoru u Prosenic na Přerovsku. Nehodu, při které vznikla škoda takřka 30 milionů korun, způsobil strojvedoucí, který špatně...
Drážní inspekce zveřejnila závěry svého vyšetřování v lednu. Podle její závěrečné zprávy stojí za nehodou především nezkušenost jednoho ze strojvedoucích, který nesprávně vyhodnotil informace před odjezdem, překročil nejvyšší dovolenou rychlost a nezastavil vlak před návěstidlem s pokynem stůj. Podle serveru Zdopravy.cz se událost odehrála v době výluky a volnosti vlakových cest se zjišťovaly pohledem. Strojvedoucí, který měl licenci 2,5 měsíce, při jízdě dospěl k mylnému úsudku.
Podepsala se na tom podle inspektorů i jeho nedostatečná odborná způsobilost. Vyšlo najevo, že strojvůdce absolvoval fakticky jen část jízdního výcviku, který jeho zaměstnavatel dokládal. „V přesně určené době, kdy měl toto praktické školení absolvovat, vykonával funkci pilota dopravního letadla na letišti Václava Havla Praha nebo během mezinárodních letů společnosti Smartwings," uvedla inspekce v závěrečné zprávě.
Po případném podání obžaloby ze strany přerovského státního zastupitelství by se měl zabývat zodpovědností strojvůdce Okresní soud v Přerově.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.