Počasí dnes-1 °C, zítra-1,2 °C
Neděle 12. ledna 2025  |  Svátek má Pravoslav
Bez reklam

FOTOGALERIE: Stavba D55 od Olomouce na Přerov pokročila, do dokončení první části zbývá rok

První ze dvou dálničních úseků, které mají propojit Olomouc a Přerov, je přibližně v polovině výstavby a práce pokračují podle harmonogramu. Takřka osmikilometrová část dálnice D55 Olomouc – Kokory zahrnuje celkem osm mostů včetně ekoduktu pro pohyb zvěře, část trasy poblíž Strejčkova lomu u Krčmaně vede v hlubokém zářezu pod úrovní okolního terénu. ŘSD připravuje i výstavbu navazujícího kusu dálnice, příští rok by měla státní organizace hledat zhotovitelskou firmu.

„Jsme přibližně v polovině stavby, všechny stavební práce probíhají v souladu s harmonogramem a zatím i s rozpočtem. Vše směřuje k tomu, abychom v závěru příštího roku polovinu úseku mezi Olomoucí a Přerovem pustili do provozu,“ sdělil na tiskovém brífinku ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Řidiči nyní u Velkého Týnce už provizorně projíždějí po polovině budoucí mimoúrovňové křižovatky, nad budoucí trasou stavbaři připravují vybudování jednoho z mostů, pracuje se také na druhé polovině křížení. Další omezení pro dopravu se v průběhu stavby nepředpokládají. „Od Olomouce je otevřený jeden jízdní pás, pokud bude docházet ke změnám, tak už spíše k lepšímu, průjezdnost by se měla postupně zlepšovat,“ poznamenal ředitel Smolka.

Na konci úseku Olomouc – Kokory vzniká rozhlehlá odpočívka Majetín, přes ni budou auta v následujících letech směřovat zpět na aktuálně využívanou silnici I/55, a to do doby, než se dostaví navazujících šest kilometrů dálnice až ke křižovatce D55 a D1 před Přerovem. „Trasa se logicky měla stavět sice na dva úseky, ale zároveň. Nicméně na navazující stavbě z Kokor do Přerova se projevily závažné nesouhlasy, které se řešily až v soudním řízení. V tuto chvíli má tato část trasy zažádáno o stavební povolení, máme dokonce i zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele. Tendr by měl probíhat v první polovině příštího roku, abychom mohli co nejdříve začít stavět,“ přislíbil mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Kompletní dálniční propojení Olomouce a Přerova by mohlo být uvedeno do provozu za další tři až čtyři roky.

Na aktuálně probíhající stavbě musela firma použít i pyrotechnické prostředky. „Zářez souvisí s přírodní lokalitou a s lomem, který zde v minulostí byl. Proběhlo zde několik řízených odstřelů materiálu, který je pak beze zbytku využíván na této stavbě,“ zmínil Michal Friedlaender, ředitel závodu Zlín společnosti Eurovia.

Dálnice odkloní dopravní zátěž z Krčmaně, trasa vede stovky metrů za obcí v až devět metrů hlubokém zářezu. „Bylo potřeba odtěžit 200 tisíc kubíků zeminy, která se pak použila na jiných místech v konstrukčních vrstvách či v násypovém tělese,“ doplnil za zhotovitele Friedlaender.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Stanislav Heloňa

Štítky Doprava, stavba, dálnice, D55, investice, Ředitelství silnic a dálnic, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Daniel Hrubý

A všichni se potkají na kruháči u Globusu?

Pátek, 22. listopadu 2024, 07:24Odpovědět

FOTOGALERIE: Stavba D55 od Olomouce na Přerov pokročila, do dokončení první části zbývá rok  |  Z kraje  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.