První ze dvou dálničních úseků, které mají propojit Olomouc a Přerov, je přibližně v polovině výstavby a práce pokračují podle harmonogramu. Takřka osmikilometrová část dálnice D55 Olomouc – Kokory zahrnuje celkem osm mostů včetně ekoduktu pro pohyb zvěře, část trasy poblíž Strejčkova lomu u Krčmaně vede v hlubokém zářezu pod úrovní okolního terénu. ŘSD připravuje i výstavbu navazujícího kusu dálnice, příští rok by měla státní organizace hledat zhotovitelskou firmu.
„Jsme přibližně v polovině stavby, všechny stavební práce probíhají v souladu s harmonogramem a zatím i s rozpočtem. Vše směřuje k tomu, abychom v závěru příštího roku polovinu úseku mezi Olomoucí a Přerovem pustili do provozu,“ sdělil na tiskovém brífinku ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.
Středa, 20. listopadu 2024, 17:18
Řidiči nyní u Velkého Týnce už provizorně projíždějí po polovině budoucí mimoúrovňové křižovatky, nad budoucí trasou stavbaři připravují vybudování jednoho z mostů, pracuje se také na druhé polovině křížení. Další omezení pro dopravu se v průběhu stavby nepředpokládají. „Od Olomouce je otevřený jeden jízdní pás, pokud bude docházet ke změnám, tak už spíše k lepšímu, průjezdnost by se měla postupně zlepšovat,“ poznamenal ředitel Smolka.
Na konci úseku Olomouc – Kokory vzniká rozhlehlá odpočívka Majetín, přes ni budou auta v následujících letech směřovat zpět na aktuálně využívanou silnici I/55, a to do doby, než se dostaví navazujících šest kilometrů dálnice až ke křižovatce D55 a D1 před Přerovem. „Trasa se logicky měla stavět sice na dva úseky, ale zároveň. Nicméně na navazující stavbě z Kokor do Přerova se projevily závažné nesouhlasy, které se řešily až v soudním řízení. V tuto chvíli má tato část trasy zažádáno o stavební povolení, máme dokonce i zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele. Tendr by měl probíhat v první polovině příštího roku, abychom mohli co nejdříve začít stavět,“ přislíbil mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Kompletní dálniční propojení Olomouce a Přerova by mohlo být uvedeno do provozu za další tři až čtyři roky.
Na aktuálně probíhající stavbě musela firma použít i pyrotechnické prostředky. „Zářez souvisí s přírodní lokalitou a s lomem, který zde v minulostí byl. Proběhlo zde několik řízených odstřelů materiálu, který je pak beze zbytku využíván na této stavbě,“ zmínil Michal Friedlaender, ředitel závodu Zlín společnosti Eurovia.
Dálnice odkloní dopravní zátěž z Krčmaně, trasa vede stovky metrů za obcí v až devět metrů hlubokém zářezu. „Bylo potřeba odtěžit 200 tisíc kubíků zeminy, která se pak použila na jiných místech v konstrukčních vrstvách či v násypovém tělese,“ doplnil za zhotovitele Friedlaender.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.