Počasí dnes3,5 °C, zítra2,2 °C
Pátek 28. února 2025  |  Svátek má Lumír
Bez reklam

Pro rychlovlaky má u Přerova vzniknout půlkilometrový tunel. Město uspělo s ochranou cenné krajiny

Autoři | Foto Správa železnic

Vysokorychlostní trať u Přerova by měla v budoucnu vést také půlkilometrovým tunelem. O podobě liniové stavby jednalo v posledním roce vedení přerovské radnice s ministerstvem dopravy s cílem zmírnit dopad chystaného záměru na hodnotnou přírodní lokalitu. Nové řešení bude podle zástupců města pro stát nákladnější přibližně o půl miliardy korun.

Podle původních studií měla vysokorychlostní trať procházet v hlubokých zářezech v oblasti Čekyňského a Popovického kopce na okraji Přerova. Město se obrátilo na ministra dopravy Martina Kupku (ODS). Rozběhla se jednání o dalších variantách řešení, Přerov navrhoval ukrytí nové železnice do tunelu. Tuto variantu zástupci Správy železnic přiblížili tento týden na veřejném projednávání záměru. „Soustavně jsme poté jednali se Správou železnic i ministerstvem a trvali na svém stanovisku – tedy na trase, která by vedla tunelem a byla by pro obyvatele Přerova a jeho místních částí i přírodu vlídnější. Nechtěli jsme připustit, aby toto cenné území bylo zničeno,“ sdělil na webu města přerovský primátor Petr Vrána (ANO).

„Ke schválení tunelového řešení přispěla také Krajinářsko-technická studie, kterou si Ministerstvo dopravy nechalo zpracovat. V ní se mimo jiné uvádí, že občané ve zvýšené míře využívají tuto oblast pro městskou rekreaci a lokalita by byla zářezovou variantou znehodnocena,“ upozornila mluvčí radnice Lenka Chalupová.

Vysokorychlostní terminál v Hranicích bude blíž k městu. Radnice požaduje pohodlné spojení s autobusy

Nový terminál na vysokorychlostní trati v Hranicích na Přerovsku se má posunout blíže městu a propojit vlaky a autobusy. Radnice požaduje, aby to šlo suchou nohou. Zástupci Hranic se nyní na první schůzce sešli s představiteli Správy železnic a...

 

Jedna z budoucích vysokorychlostních železničních tras České republiky prochází u Přerova mezi místními částmi Čekyně a Vinary, kde je vedena okolo zahrádkářské kolonie, kolem závodiště přerovské rokle a následně se odklání směrem na Olomouc. „Aktuálně je tunel navržen v délce přibližně 500 metrů, vybudován by měl být hloubenou metodou. Umístěn bude v prostoru od krajské komunikace vedoucí do Čekyně směrem k Vinarům. Tato varianta, na rozdíl od zářezů, zachovává rekreační potenciál místa,“ podotkl vedoucí rozvoje města Pavel Gala.

Podle náměstka přerovského primátora pro oblast dopravy Tomáše Navrátila (ANO) byla varianta vedení trati v zářezu pro město neakceptovatelná. „Po roce jednání jsme dospěli ke kompromisu – trať částečně povede tunelem i přesto, že to stavbu prodraží o přibližně půl miliardy. Tím to pro nás ale nekončí, čekají nás totiž ještě další jednání a upřesňování detailů – chceme, aby nová trať zachovala průchodnost lokality, měla co nejmenší dopad na zvěř i přilehlý areál přerovské rokle a byla přijatelná pro obyvatele,“ doplnil náměstek Navrátil.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Investice, stavba, doprava, železnice, vysokorychlostní trať, VRT, tunel Přerov, VRT Přerov, Vinary, Čekyňský kopec, Olomoucký kraj, Správa železnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pro rychlovlaky má u Přerova vzniknout půlkilometrový tunel. Město uspělo s ochranou cenné krajiny  |  Z kraje  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.