Dnes, 08:47
Na D1 v jižní části Olomouckého kraje se rozběhla dvouměsíční komplexní oprava vozovky a dalších prvků dálnice. Úsek mezi Kroměříží a Vyškovem získá na významu po dokončení poslední chybějící části páteřní tuzemské komunikace u Přerova. Aktuální oprava se zaměřuje na oblast mezi obcemi Tištín a Vrchoslavice.
Nedaleko Přerova chce Ředitelství silnic a dálnic stihnout ještě před zprovozněním kompletní D1 stihnout dvě rozsáhlejší opravy povrchu dálnice. První zakázka v hodnotě 76 milionů korun začala v pondělí a je naplánovaná do poloviny září. „Důvodem opravy jsou evidované trhliny, praskliny, výtluky a další vady plynulosti silničního provozu. V obou směrech kilometrů 241,5 až 246 proběhne řada činností od rekonstrukce vozovkových vrstev a čištění odvodnění přes úpravu krajnic a středového pásu po obnovu značení nebo doplnění svodidel. Součástí jsou drobné opravy na mostech a jejich příslušenství,“ shrnul mluvčí olomouckého pracoviště ŘSD Miroslav Mazal úpravy v oblasti nedaleko Nezamyslic.
Úterý, 15. července 2025, 17:09
Dokončení posledního úseku dálnice D1 okolo Přerova přinese úlevu nejen obyvatelům města, které zatěžuje tranzitní doprava, ale odblokuje provoz také na dalších místech v kraji. Zmizí například dočasná uzávěra ve směru od Ostravy u Lipníku nad...
Zhotovitelská firma získala od silničního správního úřadu schválení částečné uzavírky D1. „Dálnice v hlavní trase zůstane obousměrně průjezdná zúžením do režimu pruhů 1+1, během nutného uzavření výjezdů nebo nájezdů budou řidiči oranžovými směrovkami vedeni na další nejbližší mimoúrovňové křížení, kudy se bezpečně otočí a dojedou k požadovanému cíli. V případě uzavírky trasy vedoucí na dálnici motoristé projedou po souběžné silnici I/47 k nejbližší neopravované křižovatce, kudy bude umožněn nájezd na D1 v potřebném směru – přehlednost opět podpoří oranžové značení,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí Mazal.
Pondělí, 23. června 2025, 15:14
Po úspěšném otestování se na posledním chybějícím úseku D1 u Přerova naplno rozjela sestava pro pokládku cementobetonového povrchu nové části dálnice. S využitím speciální techniky stavbaři zvládnou až půl kilometru odolné vozovky za den....
V současnosti po D1 mezi Kroměříží a Vyškovem projíždí denně podle statistik ze sčítání dopravy z roku 2020 přibližně 15 tisíc vozidel. Řidiči na trase mezi Polskem, Ostravou, Brnem a Prahou využívají alternativní trasy přes D35 kolem Olomouce a následně po D46 přes Prostějov, kde je intenzita dopravy na úrovni i přes 38 tisíc aut denně. Význačná část této dopravní zátěže by se měla přenést po dokončení D1 u Přerova právě také na D1 na jihu Olomouckého kraje.
ŘSD připravuje v této oblasti ještě druhou opravu, která se týká úseku od mimoúrovňového křížení u Vyškova na 230. km D1 po 237. kilometr u Ivanovic na Hané. Státní organizace termín rekonstrukce upřesní po skončení probíhajícího výběrového řízení. „Jisté je, že trasa od Vyškova po Přerov bude připravena na zvýšenou dopravní zátěž, která nastane v prosinci po očekávaném otevření historicky posledního úseku dálnice D1,“ podotkl Miroslav Mazal.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám