Pondělí, 23. června 2025, 18:47
Barbora Kucsa Prágerová před lety úspěšně provedla prostějovské Kino Metro 70 osamostatněním, postupně se jí podařilo zvýšit návštěvnost a biograf proměnit v úspěšný kulturní stánek. Nyní se dostala do žebříčku Top Women in Global Cinema 2025, který sestavuje odborný portál Celluloid Junkie. "To jsem vůbec nečekala," svěřila se.
Odborný portál Celluloid Junkie patří mezi vlivná média zaměřená na provoz kin a distribuci filmů, žebříček padesáti žen z celého světa je v oboru považován za prestižní ocenění. Do výběru se letos dostala také ředitelka Kina Metro 70 v Prostějově Barbora Kucsa Prágerová.
"Byla jsem opravdu hodně překvapená, nominaci poslal kolega s Asociace provozovatelů kin. Mám z toho samozřejmě obrovskou radost, ale zároveň si připadám naprosto nepatřičně, protože když se podívám do české audiovize, tak bych vám vyjmenovala spoustu mnohem kompetentnějších a kvalifikovanějších žen. Beru to jako příležitost ukázat, že prostějovské kino je skvělé, a pozvat sem diváky," říká ředitelka.
Do čela kina usedla v roce 2017. Metro předtím fungovalo jako součást odboru kultury pod prostějovským magistrátem. "To není pro žádnou kulturní instituci dobré. Je to svazující, takže kino z toho důvodu trochu hibernovalo. Věřím, že nebylo jednoduché dělat nějaké velké rozvojové aktivity," popisuje Prágerová.
Pátek, 9. května 2025, 08:12
V úvodním testovacím režimu se pod novým provozovatelem už od pátečního večera otevře návštěvníkům areál Letního kina Olomouc. Rozsáhlá oblast v centru krajského města nabídne nejen promítání filmů, opět má být místem pro setkávání, koncerty,...
Jako nově jmenovaná ředitelka byla u toho, když se kino osamostatnilo jako příspěvková organizace. "To byla příležitost nadechnout se a mít možnost dělat věci otevřeněji a s ohledem na současné trendy. Dramaturgie se přizpůsobila jednosálovému digitalizovanému kinu," vysvětluje ředitelka. Zatímco v roce 2016 byla roční návštěvnost 45 tisíc diváků, v dalších letech rostla až do celosvětově rekordního roku 2019, kdy do Metra přišlo 76 tisíc lidí za rok.
Pak přišel covid, počet diváků se na rekordní čísla už nikde nevrátil. "Nicméně návštěvnost je jenom jeden z faktorů, kino bylo možné posouvat například i po stránce prostředí a vymýšlet různé projekty, jako jsou kinokavárna, digitalizace, dolby Atmos, ale i nové záchody, což se zdá jako marginalita, ale pro návštěvníky je to velmi důležité. Měli jsme najednou možnost dělat spoustu věcí," říká Prágerová.
Pondělí, 3. února 2025, 13:09
Všech více než pět set sedaček v olomouckém kině Metropol prošlo renovací, v předsálí zároveň vznikl druhý bar. Metropol je posledním kontinuálně promítajícím biografem v Olomouci, v průměrné návštěvnosti mezi jednosálovými kiny je na druhém místě v...
Ředitelka také zavedla nové formáty promítání, například Kino Naslepo, Metro Senior nebo Bijásek a Metro proměnila v inovativní a komunitně orientovaný prostor, kde se pořádají také výstavy.
"Tím, jak jsem se vrátila u mateřské dovolené, najednou jsem kino začala vnímat trochu jinou optikou a začali jsme dělat program i pro rodiče s dětmi a hlavně pro ty úplně nejmenší děti. Každý týden v pátek tak promítáme pro batolata a máme tady dětský nábytek i hračky. V kinokavárně si rodiče mohou vypít kafe, zatímco děti si u filmu hrají. A máme plno, z toho mám osobně největší radost," svěřuje se ředitelka prostějovského kina.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám