Prodloužení tramvajové trati ze zastávky Trnkova dále do sídliště Nové Sady má svého zhotovitele. Výběrové řízení vyhrála společnost TT Nové Sady - Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Zakázka má hodnotu 469 milionů korun. Stavba této tramvajové trati by měla začít v březnu.
„Po zhotoviteli požadujeme, aby stavbu zvládnul za 20 měsíců v termínu od letošního března do října 2022,“ uvedl primátorův náměstek Martin Major (ODS). Do tendru se přihlásilo šest uchazečů. Všichni podle Majora splňovali požadovaná kritéria a výběrová komise zohlednila ekonomickou výhodnost jejich nabídek. Součástí zakázky je nejen výstavba další části tramvajové trati, ale i okolních komunikací, chodníků, cyklostezek, parkovacích stání, zastávek MHD, semaforů či pokládka inženýrských sítí. Navíc je třeba dovybavit i trakční měnírnu.
Tramvajová trať se měla začít stavět už loni na jaře. Radnice ale projekt kvůli pandemii koronaviru a jejím dopadům na rozpočet města odložila. Vypsání tendru radní schválili až v září.
„Souběžně s naší investicí bude Dopravní podnik města Olomouce budovat nový odstav a servisní středisko pro tramvaje u hlavního vlakového nádraží. Bez toho by nám prakticky zkolabovala péče o vozový park dopravního podniku,“ řekl primátor Miroslav Žbánek (ANO). Dopravní podnik už chystá veřejnou zakázku. Tato stavba by měla začít letos v červnu nebo červenci, stavba potrvá 18 až 21 měsíců. Náklady na tento projekt by měly být zhruba 280 milionů korun
První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů.
Více než kilometr dlouhá druhá část tuto tramvajovou trať prodlouží z nyní konečné zastávky Trnkova do Zikovy a Schweitzerovy ulice. Nový úsek dvoukolejné trati bude mít celkovou délku 1300 metrů. Dočasně konečnou zastávku bude mít druhá etapa tramvajové trati u křížení s Družební ulicí. V plánované třetí etapě by měly tramvaje cestující zavézt až do Slavonína.
Na novou část tramvajové trati získá město dotaci 346,6 milionu korun a dalších 297,4 milionu na výstavbu areálu pro odstavy tramvají.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Ještě mě zaujala informace, že se dále počítá tu trať prodloužit a 6 do Slavonína, což slyším/čtu prvně - byl jsem přesvědčen, že měla končit právě, tam jak jsem již naznačil v odkaze na schéma v mapě. Jinak ještě před zprovozněním stábající tratě do Trnkovi ul. jsem si pokládal otázku proč v olomouci neplánují cca takovéto - https://mapy.cz/s/hanazakuva propojení nové tratě s tratí mezi zastávkami Pionýrská a Nová ulice, při čemž by bylo praktické u něj postavit novou dostatečně kapacitní travajovou vozovnu, která by mělu výhodu, že ma kolejovou síť by byla napojena dvěma samostatnýma tratěma, čili by furt byl dostupná, by%t by jedna trať byla uzavřena pro oprvu či nehodu na ní. Ovšem jestli chtějí novou trať výhledově prodloužit do Slavonína, tak to tipuji cca takto - https://mapy.cz/s/daluvogeze
škoda, že nezveřejňujete nějaký plánek - odvozuji tedy jen, že se má stavět trať 1 300m dlouhá cca v této trase - https://mapy.cz/s/docokuvozu.