K veřejnému projednávání zamíří v září nová parkovací politika pro Olomouc. Město připravilo návrhy, se kterými se mohou lidé seznámit už nyní. Podle radnice by měl strategický dokument vyřešit zejména neudržitelnou parkovací situaci na olomouckých sídlištích i problematické odstavování aut u centra města.
Jedním ze zásadních navrhovaných opatření pro parkování je rozdělení částí města do čtyř zón s odlišnými pravidly. Jedná se o pěší zónu, stávající zónu placeného parkování neboli historické centrum, a dále dvě nové oblasti – širší centrum a sídliště. „Zlepšit situaci by mělo pomoci zavedení zóny C v širším centru a rovněž navržená zóna D zahrnující sídliště. Tím vznikne větší pravděpodobnost pro zaparkování aut rezidentů v blízkosti bydliště,“ popsal budoucí koncepci Martin Luňáček z útvaru hlavního architekta olomouckého magistrátu.
S kompletním návrhem nové Parkovací politiky se mohou lidé už nyní seznámit na webové stránce SpokojenaOlomouc. V polovině září pak budou zástupci města o koncepci diskutovat s veřejností.
„Veřejná projednání pak plánujeme na 14. a 15. září v 17 hodin. Místa, kde proběhnou, ještě řešíme a zveřejníme je s dostatečným předstihem, tak, aby se informace k lidem zavčas dostaly,“ upozornil za útvar hlavního architekta Martin Luňáček.
Návrh nové parkovací politiky města Olomouce je navržen pro tři období, do roku 2023, do roku 2030 a do roku 2050. Problém s parkováním je dlouhodobě na sídlištích. Ta byla v Olomouci budována převážně v 70. a 80. letech minulého století, množství aut od té doby ale výrazně narostlo. Cílem návrhu je také podpořit různorodé a udržitelné způsoby dopravy.
Dalším důvodem pro vypracování strategie jsou specifické podmínky v centru města a jeho nejbližším okolí. „Problémy se dlouhodobě projevují zejména na hranici zóny placeného parkování, kde nechává auta velké množství řidičů, kteří míří do centra a nechtějí za parkování platit. Z toho vzniká obrovský přetlak parkujících aut v ulicích blízko centra a s tím logicky i nespokojenost rezidentů,“ vysvětluje olomoucký primátor Miroslav Žbánek.
Návrh parkovací politiky definuje rozdělení jednotlivých zón na menší oblasti, doby zpoplatnění i výše jednotlivých poplatků. Cena za hodinu stání motorového vozidla v centru města by se měla podle dokumentu opět navýšit.
Společně s novou parkovací politikou města Olomouce vznikne i nový fond mobility, kam zamíří veškeré finanční prostředky vybrané za parkovné ve městě. Z něj bude radnice hradit například výstavbu nových parkovacích míst a další investice pro zvyšování bezpečnosti v dopravě. „Pouze ekonomicky udržitelný systém parkování města Olomouce je cestou vpřed, zároveň umožní obyvatelům Olomouce mít bezpečnější a atraktivnější veřejné prostory ulic města,“ uvedl primátor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.