Nová nástupiště, bezpečnější přejezdy a příprava na elektrické soupravy a rychlost až 160 km/h. Po půlroční výluce na trať mezi Šternberkem a Uničovem ve čtvrtek znovu vyjedou vlaky, prozatím ale jen motorové. Modernizaci a zkapacitnění nyní čeká další úsek ve směru na Šumperk.
Elektrické vlaky včetně moderních jednotek RegioPanter by měly vyrazit na kompletní zmodernizovaný úsek Olomouc – Uničov v příštím roce. Správa železnic z významné části dokončila přestavbu trati ze Šternberka do Uničova. „Během letošní půlroční výluky proběhla rekonstrukce železničního svršku i spodku a elektrizační práce. Cestujícím zde začnou sloužit čtyři revitalizované zastávky,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Ve všech zastávkách vznikla nová nástupiště s výškou hrany 55 centimetrů nad kolejí, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 m, v ostatních zastávkách měří 90 m.
V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. „Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy,“ doplnil ke zvýšení komfortu pro cestující Dušan Gavenda.
Po modernizace úseku je nyní mezi Šternberkem a Uničovem celkem deset přejezdů zabezpečených výstražnými světly a závorami. Dříve byl závorami osazen pouze jeden, sedm chránilo světelné zabezpečovací zařízení a tři byly zabezpečeny výstražnými kříži. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.
„V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce,“ podotkl mluvčí Gavenda, s tím že na příští rok je v plánu zprovozňování zabezpečovacího systému ETCS.
Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019. Rychlost vlaků se na něm jako na první regionální trati zvýší až na 160 km/h. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Z celkových investičních nákladů, které přesahují 4 miliardy korun, bude stavba podpořena Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava částkou převyšující 1,5 miliardy korun.
Čtvrtek, 29. července 2021, 09:07
Nové centrum pro údržbu pro vlaků v regionu vybuduje v Olomouci národní dopravce České dráhy. Rekonstrukce zázemí pro údržbu železničních vozidel má začít už příští rok, hodnota investice přesáhne jednu miliardu korun.
Proměny a provozu elektrických vlaků se v budoucnu dočká i trať z Uničova do Šumperka. Také této části se týká cíl navýšit dopravní kapacitu. „Správa železnic na začátku letošního roku podepsala smlouvu jak se zhotovitelem stavby v úseku Uničov – Libina, tak s vítězem výběrového řízení na elektrizaci úseku Libina – Šumperk. Stavební práce tak mohou probíhat současně na celé trati z Uničova do Šumperku. Na zkapacitnění a elektrizaci se v této části bude pracovat ještě i v průběhu následujícího roku,“ uzavřel za Správu železnic Gavenda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.