Pět životů vyhaslo od konce října při nehodách na silnicích Olomouckého kraje. Nejtragičtější následky měla nedělní havárie u Olomouce – Nemilan, kvůli které zemřeli tři lidé. Krajský koordinátor BESIPu varuje před riskantním předjížděním a agresivním chováním za volantem.
Při kolizi čtyř vozidel mezi Olomoucí a obcí Kožušany-Tážaly utrpěli smrtelná zranění dva mladíci ve věku 20 a 22 let. Následkům nehody podlehla i čtyřiapadesátiletá žena. Policie zatím ke srážce nesdělila další podrobnosti. „Kriminalisté případ prověřují pro podezření ze spáchání trestného činu usmrcení z nedbalosti, na který trestní zákoník stanoví trest odnětí svobody na jeden rok až šest let. Přesné příčiny, souvislosti a okolnosti stejně jako míra zavinění jsou předmětem dalšího šetření," uvedla policejní mluvčí Petra Vaňharová.
Prvotní informace podle krajského koordinátora BESIPu Miroslava Charouze naznačují průběh tragického incidentu. „Řidič Octavie pravděpodobně v místě křižovatky předjížděl nějaké auto a manévr nezvládl. Dostal se do protisměru a naboural fabii, ve které zemřela ta paní,“ říká Charouz a dodává: „Těžko se to komentuje, zatím nevíme konkrétní detaily. Vyšetřovatelé na ně postupně přijdou. Ale už mám nějaké zkušenosti a několik podobných situací jsem viděl. Nejhorší na tom vždycky je, když o život přijdou taky nevinní lidé,“ zklamaně konstatoval odborník na bezpečnost silničního provozu.
Pondělí, 15. listopadu 2021, 10:53
Tři lidské životy má na svědomí tragická nehoda čtyř osobních vozidel, která se v neděli v podvečer stala u obchvatu Olomouce. Jeden člověk zemřel na místě, v nemocnici zraněním podlehly další dvě osoby.
Zástupce organizace BESIP tak nabádá k opatrnosti za volantem a nepřeceňování řidičských dovedností. „Nejtragičtější nehody bývají kombinací nezkušenosti a agresivního chování za volantem. Stává se, že někteří řidiči předjíždějí bez výčitek i přes odbočovací pruhy, tito lidé mají asi pocit nějaké nesmrtelnosti,“ zmiňuje Miroslav Charouz.
Podle něj by bylo vhodné zaměřit se na systémové řešení problematiky méně zkušených šoférů. „Je to další z kamínků mozaiky, která se snad jednoho dne složí a vznikne takzvaný řidičský průkaz na zkoušku a přísný pohled na začínající řidiče. Bohužel je to nutné. Nehod mají poměrně málo, ale co se týče následků, tak mnohonásobně převyšují ostatní řidiče,“ tvrdí dopravní expert.
Pondělí, 18. října 2021, 21:15
Žebříček nebezpečnosti silnic okresních a krajských měst se oproti loňsku promíchal. Olomouc se ve srovnání pololetních statistik propadla ze druhého místa na sedmé. Jeseník se v indexu bezpečnosti silničního provozu umístil na posledním místě z 59...
Na závažnost situace v regionu upozorňuje také člen dopravní komise Olomouckého kraje Petr Daněk (STAN). „V Olomouckém kraji směřujeme k nejhoršímu roku za sledované desetileté období v počtu usmrcených při dopravních nehodách. Česká republika se přitom zavázala plnit závazky strategie Vize nula, podle níž má citelně ubýt mrtvých. Celá třetina úmrtí se navíc letos stala při nehodách ve městech,“ uvedl Daněk.
V místě nehody u olomoucké části Nemilany by Charouz viděl jako vhodné opatření snížení nejvyšší povolené rychlosti na sedmdesát kilometrů v hodině. „Ovšem jde taky o to, jestli pak řidiči budou ochotní ubrat plyn a dodržovat to. Není v lidské síle to všude kontrolovat. Je to nebezpečná lokalita. Na to, jaké jsou tam křižovatky, si tam nikdo s rychlostí příliš hlavu neláme a jezdí se tam svižně,“ vypozoroval krajský koordinátor BESIPu.
Úterý, 24. srpna 2021, 09:04
Cenné rady, ukázky pro bezpečnost, ale i kontroly a pokuty. Červenohorské sedlo na Jesenicku je díky serpentinám a kvalitní silnici vyhledávaným cílem motorkářů. Ne všichni tam ale dodržují pravidla a při riskantních jízdách zde dochází i ke...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.