Most přes řeku Moravu na Masarykově třídě v Olomouci má již tramvajové koleje v obou směrech. Stavbaři nyní práce přeruší až do začátku září, kdy začnou rozebírat takzvané úvraťové obratiště tramvají u vrchního soudu. Stavba mostu, který by měl být hotový v červenci příštího roku, je součástí protipovodňových opatření za 730 milionů korun.
Ve druhé polovině letošního roku stavbaři nasunuli mostní konstrukci nad řeku a spustili most do finální polohy. V průběhu listopadu a prosince následovala betonáž a izolace mostovky a římsy a přepojení inženýrských sítí. Poté přišly na řadu koleje.
"V současnosti jsou položené koleje na návodní i povodní části mostu a připravujeme stavbu tramvajového tělesa na obou předpolích mostu směrem k vlakovému nádraží i směrem k Žižkovu náměstí. Od ledna proto začneme demontovat tramvajové obratiště u vrchního soudu," popsal generální ředitel povodí Moravy Václav Gargulák.
Pro letošek práce skončí ve středu a budou pokračovat až v pondělí po Novém roce. Napojení nového mostu nebude jednoduché.
"Je třeba si uvědomit, že nový most vede ve vyšší úrovni, aby zvládal převést větší povodňové průtoky, proto bude potřeba celý prostor před napojením na most z obou stran vymodelovat. Na závěr dojde k propojení náplavky, která vytvoří nové atraktivní místo pro obyvatele Olomouce s přístupem k vodě tak, jak to známe například z pražské náplavky," dodal Gargulák.
Čtvrtek, 30. září 2021, 13:37
Druhá část konstrukce Rejnoka, jak se přezdívá mostu na Masarykově třídě, se brzy nasune nad řeku Moravu v Olomouci. Po roce a půl prací se výstavba blíží do závěrečné fáze. Most podle návrhu uznávaného architekta Antonína Nováka ozvláštní také...
Pravobřežní náplavku kameníci nyní obkládají žulovými kameny, poté zahájí práce na dlažbě. Na levém břehu Moravy je dokončený železobetonový trámec na mikropilotách a betonový základ pro obložení levobřežních zdí. Památkáři prosadili, že částečně bude z původních pískovcových kamenů.
Stavba II. B etapy protipovodňových opatření v Olomouci přijde na 730 milionů korun a navazuje na již dokončené etapy I. a II. A. Cílem je zvýšení kapacity koryta Moravy na úroveň 650 kubíků za vteřinu, což by mělo chránit 20 tisíc obyvatel a majetek v hodnotě 3 miliardy korun.
Poslední etapa zahrne dokončování stavebních prací, vysazení zeleně, náhradní výsadbu, dokončení náplavky a propojení mostů na Masarykově třídě a Komenského třídě.
Úterý, 12. října 2021, 17:12
Manévr s ocelovou konstrukcí mostu na Masarykově třídě dopadl úspěšně. Padesát pět metrů dlouhou část mostu přesunula specializovaná firma po kolejnicích nad řeku Moravu. Rejnoka, jak se mostu přezdívá, by měli stavaři dokončit v létě příštího roku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.