Výstavba tramvajové trati na Nových Sadech se přiblížila finální fázi, hotovo by mělo být na podzimu tohoto roku. Pomalu se začíná vyjasňovat situace i pro další etapu, která má za cíl prodloužit trať o dalšího půl kilometru až ke Slavonínu. Magistrát začíná připravovat výkup potřebných pozemků.
Budování trati představuje jednu z největších investičních akcí města, zhruba půlmiliardové náklady z větší části pokryjí dotace. Aktuálně práce pokračují zejména v ulici Zikova a Schweitzerova, kde je uzavřena také jedna z frekventovaných křižovatek. Po dokončení druhé etapy stavby vzniknout na nové trase dlouhé 1,2 kilometru 3 nové zastávky, konečná stanice bude nedaleko Billy na Nových Sadech. Plánovaná zastávka by se měla jmenovat Družební.
Dokončením této části se propojí výstavby tratě z let 2021 a 2022. Otevře se zrekonstruovaná ulice Zikova a nová trať bude uvedena do provozu. „Směřujeme veškeré úsilí k dokončení v říjnu, tedy dle termínu ve smlouvě,“ uvedl na začátku ledna stavbyvedoucí ze společnosti OHLA ŽS David Filák.
Pátek, 7. ledna 2022, 15:07
Na pět měsíců se od pondělí 10. ledna uzavře pro veškerý provoz mimo vozidel stavby křižovatka ulic Schweitzerova, Zikova a Jeremiášova. Řidiči musejí počítat s objízdnými trasami, podobně jako cestující městské hromadné dopravy. Výstavba tramvajové...
Na tento úsek se má v budoucnu napojit pokračování trati směrem k ulici Jižní. Protože se jedná o takzvanou veřejně prospěšnou stavbu, mohl již stavební úřad vydat jedno z prvních klíčových potvrzení. „V současné době máme k dispozici dokumentaci pro územní rozhodnutí a bylo vydáno také pravomocné územní rozhodnutí. Na dalších stupních projektové dokumentace se zatím nepokračuje, protože je nejdříve potřeba vyřešit majetkoprávní vztahy, což znamená vykoupit potřebné pozemky," vysvětlil vedoucí odboru investic olomouckého magistrátu Marek Drešr a doplnil: „Víme, o jaké pozemky se jedná a průběžně na tom pracujeme.“
Trať povede podél ulice Schweitzerova, v této oblasti se nyní nachází pole a menší zahrádkářská kolonie. O zhruba pět set metrů prodloužená trasa povede až téměř k ulici Jižní, kde ji zakončí smyčka pro otáčení tramvají. Dopravní podnik by tak v budoucnu již nemusel investovat do dražších vozů s dveřmi na obou stranách.
„Zatím je těžké odhadovat, kdy se tento projekt posune k realizaci, všechno se odvíjí od finančních možností," podotkl investiční náměstek primátora města Olomouce Martin Major (ODS).
Neděle, 23. ledna 2022, 07:02
Ve druhé polovině února se na trasu Olomoucí vydá nová tramvaj EVO1/o s evidenčním číslem 124. Vozy tohoto typu už v krajském městě jezdí, nejmodernější varianta má navíc například antikolizní systém, který sleduje okolí vozidla a upozorňuje na...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.