První kroky nové parkovací politiky v Olomouci už dostávají konkrétní podobu, nad navazujícím fázemi ale visí otazníky. Současné vedení města zřejmě nechá rozhodnutí o další podobě strategické koncepce na zastupitelstvu, které vzejde ze zářijových voleb. Opozice ale upozorňuje, že řešení palčivého problému se tím může citelně zdržet.
Řidiči si od začátku května za odstavení vozu v centru krajského města připlatí, cena za hodinu parkování se zvýšila ze třiceti korun na čtyřicet a přímo v pěší zóně pak vyjde na rovnou stokorunu. V letošním roce bude probíhat ještě testování nového monitorovacího auta, které bude kontrolovat registrační značky aut a porovnávat je s databází o uhrazeném parkování.
Právě modernizace a digitalizace systémů a zprovoznění automatické kontroly jsou klíčové pro další krok – zpoplatnění zóny C, do které spadá širší centrum města a zóny D, která se týká sídlišť. Konkrétní podobu těchto úprav ale současné vedení města zřejmě nastavovat nebude.
Čtvrtek, 17. února 2022, 17:02
Zaváděním změn v systému parkování se podrobněji zabývá také olomoucký primátor Miroslav Žbánek (ANO). Úpravu parkovací politiky vidí jako takřka jediný nástroj, kterým lze nyní ve městě a zejména na sídlištích řešit nedostatek stání pro auta. „Než...
„Je to tak zásadní téma, že o něm rozhodne budoucí vedení města. Záměr je zpracován do strategické podoby dokumentu, ale zda dozná změn, jak o něm bude dále rozhodnuto, nebo kdy bude uveden v život, o tom bude rozhodovat až vedení města, které vznikne po blížících se komunálních volbách,“ řekla pro Český rozhlas Olomouc mluvčí radnice Radka Štědrá.
Podle primátorova náměstka Matouše Pelikána (KDU-ČSL) právě strategický plán poskytuje kontury, kterými se má parkovací politika dál ubírat.
„Dohodli jsme koncept, jak se začne a jaký bude další směr. A shoda byla i na tom, že některé věci nemusíme rozhodovat teď, když přijdou na řadu třeba v roce 2023. Návrh přinášel určitá čísla, ale někdo viděl částky jako příliš vysoké a někdo zase nízké. Jednání o tom probíhala, ale pak se debaty utnuly s tím, že o tom může rozhodnout až další zastupitelstvo. Není to tak, že by žádná změna parkovací politiky by neměla být,“ ubezpečil náměstek Pelikán s tím, že ale není vyloučeno, že nová politická garnitura bude mít na podobu strategie parkování v Olomouci jiný názor.
Sobota, 2. dubna 2022, 16:09
S odstupem několika měsíců vyhodnocuje olomoucký magistrát pilotní projekt nočního zákazu parkování dodávek v rozlehlé zóně olomouckého sídliště Tabulový Vrch a Neředín. Podobné opatření by se mohlo rozšířit i do dalších oblastí ve městě, radnice už...
Také podle lídra opozičního hnutí ProOlomouc Tomáše Pejpka nelze dopředu odhadnout přístup budoucí olomoucké vlády k navrhovaným změnám v režimu parkování. „Otázkou je, jestli bude nová koalice systém ještě nějakým způsobem upravovat. My bychom určitě nějaké části koncepce chtěli vyjasnit. Ideální by bylo, aby vedení města návrh lépe vykomunikovalo směrem k občanům a mělo odvahu jej schválit už teď. Aby se tím neztratil další čas. Příprava strategie trvala velmi dlouho,“ míní olomoucký zastupitel Pejpek.
Bez navazujících kroků vnímá aktuální úpravu jen jako jednorázové zdražení. „Olomouc má spoustu nových drahých koncepcí, ale v praxi je všechno při starém. Koalici se nepodařilo Olomoučany přesvědčit, že nejde o nové zdanění, ale že to rezidentům pomůže zaparkovat. Bojí se spustit systém před volbami. Jestli k tomu nedojde, tak by se současná změna jen svezla s aktuální inflační vlnou a lidem by to nic nepřineslo,“ tvrdí Tomáš Pejpek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.