Citelnou úlevu představuje otevření Masarykovy třídy také pro Dopravní podnik města Olomouce. Skončila tak více než dvouletá výluka jednoho z ramen tramvajové trati. Městská společnost doufá v další návrat cestujících, pro které byla jedna z důležitých tras dlouhou dobu nedostupná. Mimo rozsáhlé investice řeší podnik i vysoké ceny pohonných hmot, vyšší náklady na naftu by mělo doplatit město.
Pondělí, 4. dubna 2022, 13:01
Od prosince 2020 nabízí olomoucký dopravní podnik možnost nákupu jízdenky přes speciální mobilní aplikaci. Za tu dobu si cestující koupili již téměř 290 tisíc jízdních dokladů. Tuto možnost aktivně využívá přes dvacet tisíc lidí, což způsobuje...
Při pohledu do statistik využití prostředků hromadné dopravy v Olomouci a okolí je podle předsedy představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaroslava Michalíka situace po dvou těžkých letech optimističtější. „Poměrně hodně cestujících se nám vrátilo po skončení covidu. Čísla ale pořád nejsou taková, jako před začátkem pandemie covid. Hodně si slibujeme od otevření mostu na Masarykově třídě. Zkrátí se přeprava z části Hodolan a od nádraží směrem na centrum. Úbytek cestujících mohl být způsoben právě i výpadkem městské hromadné dopravy přes Masarykovu třídu,“ říká ředitel Michálek.
Zatímco příjmy od covidového propadu postupně narůstají, na výdajové straně hospodaření dopravního podniku se promítly v posledních měsících vyšší ceny pohonných hmot. Za jeden týden spotřebuje DPMO 32 až 35 tisíc litrů nafty, jejíž cena se oproti stavu z předchozích let dostala do nebývalých výšin. „Znamená to pro nás zvýšení nákladů zhruba o jeden a půl milionu měsíčně. Proběhla dohoda se statutárním městem Olomouc, které nám bude tyto zvýšené náklady kompenzovat. Očekáváme, že v letošním roce půjde celkově o částku mezi 15 až 18 miliony korun,“ prozradil šéf dopravního podniku Michálek.
V oblasti elektrické energie zatím olomoucké společnosti starosti nezačaly. „Elektřinu máme zafixovanou. Společně s městem se nám podařilo tyto energie vysoutěžit loni v červnu pro roky 2022 a 2023. Nějaký nárůst tam samozřejmě byl, ale ten je v podstatě zanedbatelný oproti tomu, co se děje na trhu s energiemi v současné době. Do konce roku 2023 bychom tak měli mít elektřinu zajištěnou,“ informoval Michálek.
Pondělí, 4. července 2022, 17:09
Deset dnů po otevření mostu na Masarykově třídě se rozběhne v Olomouci další rozsáhlejší investice do dopravy. Nutnou opravu potřebují koleje v křižovatkách na třídě Svobody v centru města, současně je v plánu také oprava vozovky či chodníků....
Dopravní podnik výrazně investoval i do infrastruktury. Za sto milionů postavil novou měnírnu pro tramvaje na ulici Fibichova a rekonstrukcí prošla i stávající měnírna u hotelu Flora. Nedaleko hlavního vlakového nádraží vyrůstá nová hala pro tramvaje, která má být dokončena pravděpodobně příští rok na jaře. Již letos na podzim se bude jedna z největších investic DPMO napojovat na tramvajovou trať, což s sebou přinese krátkodobou výluku. Na podzim proběhne podle Michálka také oprava úseku na pomezí městské části Bělidla a Hodolany v Divišově ulici.
„Oprav, které byly odloženy právě kvůli mostu na Masarykově třídě, je v plánu poměrně hodně,“ podotkl Jaroslav Michálek. Hned po otevření trasa přes zrekonstruovaný městský bulvár se totiž pustila Správa železnic do opravy přejezdu na Wolkerově ulici, což v úvodu července zastavilo tramvaje i auta ve směru na sídliště Nové Sady. Po dokončení této akce se v polovině měsíce rozběhne oprava dvou tramvajových křižovatek na třídě Svobody v místech křížení s ulicemi Havlíčkova a Aksamitova.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.