Místo zanedbané plochy moderní terminál s novou výpravní budovou. Autobusové nádraží v Litovli stojí na začátku rekonstrukce, ve kterou místní už delší čas doufali. Poslední tři roky navíc lidé čekali na své spoje na náhradním autobusáku na nedalekém parkovišti.
„Je to pro nás vysněný okamžik. Pro cestující je modernizace v duchu 21. století jen a jen přínos. Autobusové nádraží leží u centra města, tvoří občanskou vybavenost,“ prohlásil při symbolickém zahájení přestavby autobusového nádraží litovelský starosta Viktor Kohout (SNK). Samotný začátek stavebních prací by měl podle Petra Nemravy, člena představenstva ČSAD Ostrava, připadnout na měsíc říjen. Právě dopravní společnost je investorem rekonstrukce, která by si měla vyžádat náklady mezi 30 až 40 miliony korun.
Původní autobusové nádraží v Litovli bylo vybudováno v 60. letech. Příprava současné rekonstrukce začala v roce 2020, kdy se autobusové nádraží stěhovalo kvůli rekonstrukci průtahu městem náhradní lokalitu v Příčné ulici.
Pondělí, 5. září 2022, 15:10
Zatímco na úrovni obce Skrbeň na Olomoucku míří přestavba malé dálniční odpočívky do finiše, řeší ŘSD možnosti výstavby výrazně rozsáhlejších odstavných ploch pro kamiony i osobní auta u Litovle či Mohelnice. Oba záměry projdou posouzením vlivu na...
„Se začátkem rekonstrukce máme bohužel zpoždění, a to vlivem problémů v dodavatelských řetězcích, které přetrvávají ještě po covidovém období. Veškerá dokumentace je již na příslušných úřadech a očekáváme vydání stavebního povolení,“ řekl k současnému stavu Petr Nemrava. Investice navýší komfort pro celou řadu cestujících. Nádraží může být spádové až pro 25 tisíc obyvatel z mikroregionu Litovelsko.
V nové výpravní budově najdou cestující čekárnu, sociální zázemí a také informační kancelář, která na původním autobusovém nádraží nebyla. „Čekárna bude samozřejmě klimatizovaná a pokryta Wi-Fi signálem. Ve zbytku budovy bude zázemí pro řidiče. Při stavbě bude použit modulární systém CUBESPACE, to umožní stavbu zrychlit a realizovat prakticky v jakémkoli ročním období,“ přiblížil Jiří Kašpárek, ředitel marketingu skupiny Ostra, do které spadá také ČSAD Ostrava. Kromě nádraží v Litovli provozuje ČSAD také areály v Olomouci, Uničově, Hranicích, Jeseníku a Šumperku. Po dokončení modernizace litovelského nádraží by se měl podobné rekonstrukce dočkat také Uničov.
Čtvrtek, 1. září 2022, 18:47
Ambiciózní koncept minimalizace potřeby zemního plynu pro vytápění staveb zveřejnilo město Litovel. Jako zdroj tepla by s využitím speciální technologie možná poněkud překvapivě posloužila voda z čistírny odpadních vod. K tomuto využití je potřeba...
Nástupní stanoviště nabídnou přístřešky a označníky zastávek, k dispozici bude i moderní informační systém. Areál bude pod dohledem kamerového a zabezpečovacího systému. „Očekáváme dokončení v jarních měsících roku 2023. V říjnu by měly začít stavební práce týkající se povrchu. Samotná výpravní budova už se vyrábí v továrně, jedná se o modulovou stavbu. Jakmile bude připravená plocha, tak je to otázkou jednoho týdne, kdy kamiony přivezou moduly, sestaví se k sobě, udělá se fasáda. Je to pak velice rychlé,“ podotkl Petr Nemrava z ČSAD.
Přímo v sousedství autobusového nádraží se nachází zmodernizovaná vlaková zastávka, ještě další forma dopravy by se měla vylepšit v této lokalitě v následujících letech. „Kolem autobusového nádraží povede jedna z etap smíšené cyklostezky, která bude navazovat na úseky ve směru na Uničov. Cyklostezka přispěje i k plynulosti provozu po krajské komunikaci, nyní čekáme na podobu dotačních titulů,“ prozradil starosta Viktor Kohout.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.